Nedsatt leverfunktion

L

loka75

Fick veta efter en kontroll att min hund hade 6,5 i proteinvärdet och att det beror på att leverfunktionen är nedsatt. Den ska ligga max på 1,2?? Faktiskt ganska ororlig. Nån mer som har erfarenhet av detta?
Han är ganska pigg i övrigt men kissar inne på nätterna (han är 5år). Men det ska inte vara ett samband med levern? Men vad kan det vara då. Alla andra prover verkar normala. Har ni tips hur man gör att de inte ska kissa inne på nätterna?
Sen vill jag för allt i världen hjälpa till och fånga in en hund som har varit på jakt i tre veckor och vill inte komma fram till varken ägaren eller nån annan. Han blir bara smalare och letar mat bland husen. Stackars hund och stackars husse. Han sprang bara längre och längre och nu hittar han inte tillbaka (4 mil hemifrån).
Ge mig tips!!

Sv: Nedsatt leverfunktion

Var det ett urinprov som visade 6,5? Det finns ett urinprov där man kollar protein/kreatinin-halten, och där normalvärdena inte bör överstiga 1. Värden över det kan bla tyda på njurfel, vilket ofta gör att hunden kissar onormalt mycket. Togs det några blodprover? Kolla i såfall vad bun (urea) och kreatinin visade. (Och kalcium och fosfor, om det togs.)

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 627
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 033
Senast: Lilla-S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama