NBM Danmark

E

ettan00

Var hittar jag information och startlistor till NBM?
Vilka svenska hästar skall delta?

Sv: NBM Danmark

Är det någon som vet vilka ekipage som är uttagna att rida i laget?

Fick just veta att Frida Söderström m. Bozan är en av dom som rider i laget. Resten vet jag tyvärr inte.

Liv Burdett
Jessica Holmberg
Liza Sundberg och
Frida Söderström blev uttagna att rida för sverige.

Tack för ditt svar. Om du/någon annan vet hur det går för dessa ekipage är vi säkerligen många som tacksamt ser fram emot en uppdatering. Heja Sverige!

Tack för ditt svar. Om du/någon annan vet hur det går för dessa ekipage är vi säkerligen många som tacksamt ser fram emot en uppdatering. Heja Sverige!

På en blogg Miro hittade jag följande, det citerade kopierat rakt av:

"Lagguldet är vårt!!!

Lagguldet tog Sverige. Individuellt kom Liza på andra plats och Jessica på 3:e.

Tävlande nr.8 är godkänd och har vunnit."

Nr. 8 var en norska på hästen Ferrari. Passande fartvidunder. :D

Tyvärr fick Miro och Bosse utgå, då sandstränderna tydligen var för tuffa för Miro.

Hälsning Maja

Läste precis att Amanda kom tvåa, Liselott trea och Ebba fyra i YR-klassen. Grattis!

Stort Grattis till de duktiga tjejerna i Svenska laget!:bow:
Blev dock inte klok på resultat listorna, de måste glömt att räkna av vilopauserna som sammanlagt uppgick till 2 tim och 15 min.(45 min varje grind)
Så om det är så så har segraren ridit 124 km på 6 tim och 48 min
Liza och Jessica har ridit på 6.57 tim
Liv på 8.06 tim
Vet någon insatt?
Och det skall varit 37 startande på morgonen och 12 godkända i mål i så fall om jag läst resultaten rätt.

Stämmer , 12 ekipage i mål. sandstranden var nog tuff. Mycket felridning pga konstigt markerad bana. Karta och blicken i backen till höger annars blev det tokigt! Själv red jag drygt en mil fel :o Men tack för all hjälp så att Pamiros och jag kom i mål! Fantastisk häst, fantastiska groomar, fantastisk Jessica som efter att ha gått i mål själv åkte ut och tjoade mig in i mål! Underbart!!!!:bump:
Ps vi slutade på 11 plats.
Min högsta önskan är att Miro, Bosse och Anki kom hem i gott skick!
Mina tankar är hos er!

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Fiorano
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 572
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: KattenJ
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar