Nävekvarn igen och fem starter på en dag!

T

twinstar

Har jag fixat bil, bokat boende, stallplats, anmält mig och pröjsat till Nävekvarnstävlingen 4:e september! :bump:
Blir bara D den här gången.

Startar WP, reining och WH med galopp.
Medryttaren startar WR och WH utan galopp.
Alla är beginnersmönster.

Får se vad de säger om fem starter på samma dag men det är ju så korta mönster så det borde inte vara något problem!
Kan de aktivt hindra oss?

Det står ju att WRAS rekommenderar max fyra starter på en dag men på D-tävlingsnivå är det ju nästan lite väl slappt när hästen är okej och har orken!

Vad säger ni?

Hur länge får man beräkna att det tar att köra från Stockholm till Näveqvarn ? :)

Ok,tack.Ska också dit, men har inte bestämt om jag åker frekväll eller lörd morgon.

Jag tycker det blir lite långt att åka både fram och tillbaka samma dag OCH dessutom tävla emellan, så vi åker ner på fredagen.

Inte borde det vara några problem; jag menar en WH utan galopp eller Plesure utan galopp är ju som en vanlig uppvärmning :D
Så inte ska väl det vara så farligt!
Samma med halterklasserna; är ju inte så himla kämpga kanske ? ;)

Själv ska jag o min mor dit me våran arab.
Då min rocky är halt så blir det ingen tävling för han i år :cry:

Vi är med på D;
plesure o WH tror jag det blev.
på C; tänker jag ge mig på reiningen :rofl:
o sen startar vi också i WR och WH (:
beginners blir det.

Jag har idag anmält mig till min o hästens första tävling.
Det är en klubbtävling här nere i söder.
Det blir plesure, WH o WR.
Har ngr dagar till att träna på.
Ni som har lång man på era hästar, vad brukar ni göra med den? Låta den bara hänga, fläta på ngt vis, hur då isåfall.
Jag vill gärna ha tips då jag inte vill ha manen utsläppt på tävlingen.

I vår klubb brukar vi vara mer noga vad gäller antalet starter en häst gör på en D-tävling än på till exempel en C eller B-tävling eftersom det i allmänhet är fler noviser med där.. Och dessa kanske inte har så bra koll på hur mycket deras häst orkar med.

Det går ju också att stryka sig om man skulle känna att hästen börjar bli seg och oinspirerad...
Om det skulle vara så att klubben du ska till har några funderingar över antalet klasser hästen din är anmäld till så kan det ju också hända att de hör av sig.
Fast det kan ju också vara bättre att förekomma än att förekommas genom att du själv tar och slår en pling till den som står som kontaktperson inför tävlingen.... :D

Phu! Hoppas det här svamlet blev begripligt, har försökt skriva mellan kunderna som kommer in så det har blivit lite förvirrat för mig..... :angel: :D

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Vi får se om dom hör av sig. I värsta fall så stryker jag mig från sista klassen!

Liknande trådar

Western .. och behöver svar på lite frågor! Det är mer än ett år sedan jag gjorde min första start i en westerntävling och om några veckor är...
2
Svar
21
· Visningar
2 569
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar