Naturlig betäckning med hingst som är van vid AI

wrangler

Trådstartare
Finns det någon här som har några erfarenheter av att introducera naturlig betäckning för en hingst som endast är van vid AI tidigare?

Jag spekulerar i en hingst utomlands som enligt uppgift iallfall enbart har verkat via AI. Han är MYCKET lätt att tömma osv, men kan det bli problem att få honom att betäcka "på riktigt" nu?

I och för sig kan man ju fortsätta att ha honom på semin här men jag vill helst ha naturlig betäckning, det bli mycket lättare för mig då jag har flera egna ston och långt till närmsta seminstation som kan tömma.

Erfarenheter hitåt tack!!! :bow:

Sv: Naturlig betäckning med hingst som är van vid AI

Du får inga problem med att betäcka naturligt med hingsten, då du går ifrån att hoppa på bock till naturlig betäckning.
Det hade varit mkt mer problem om hingsten endast hade betäckt naturligt i många år och gå över till bock.

Sv: Naturlig betäckning med hingst som är van vid AI

Du får inga problem med att betäcka naturligt med hingsten, då du går ifrån att hoppa på bock till naturlig betäckning.
Det hade varit mkt mer problem om hingsten endast hade betäckt naturligt i många år och gå över till bock.

Ja det känns ju onekligen som att det är ombyte åt det "lätta" hållet!

Tack för svar!

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 311
Senast: ginnies
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 873
Avel Att tjäna pengar på avel är få förunnat men jag har länge undrat över om de med egen hingst, främst på naturlig, får sin avel att gå...
Svar
1
· Visningar
1 145
Senast: Fenestra
·
Avel Jag och min faster har långt gångna planer på att betäcka två av hennes ston av rasen Highlandponny i år (jag är engagerad då ett av...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: snow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka