Natural horsemanship!!!

A

annamon

Hej!
Jag har tränat och hållit på med Nh.träning i ca 10 år nu, dock lite från och till. Först nu känner jag att jag att jag verkligen har förstått hela grejen! Jag var hos min underbara tränare i tisdags med min unghingst och allt bara går så bra!
Jag har tidigare bara jobbat med de 7 lekarna och tänkt mig detta som hanteringssätt- men nu börjar jag inse att det är ju en helt annan folisofi inom hästlära. Mitt mål är först och främst att kunna rida utan någonting på hästen, bara styra genom mina hjälper och kroppsspråk.

Men jag har lite frågor till er som har mer kunskap inom detta. Var kan man hitta mer information? Böcker, internet mm.

Min tränare tyckte också att min häst gjorde allt som tillhör level 1 bra nu, så vi ska gå vidare till level 2. Ska då tillverka en "stick". Har fått instruktioner hur, men attans, jag har glömt hur lång själva träpinnen ska vara... någon som kan hjälpa mig!
Eller om någon vet var man kan beställa ifrån.

Skulle också vilja veta mer svart på vitt vad som varje level innehåller.
Vore jätteglad om någon vill hjälpa mig!

Sv: Natural horsemanship!!!

Jodå, du kan beställa level 2 marerial från en hemsida här i sverige. Bara att gå in på google och söka på pat parelli så hittat du nog dit. Det är material med både text och dvd - så du kan se hur det ska gå till! Lycka till!

Jag har beställt allt från ebay billagre än Parellis hemsidan och denna svenskt hemsidan (=dyrare än att beställa från parelli själv i usa:eek:).

När det gäller sticken så har jag ocskå taget de från ebay för ca 350:- inkl. frakt och string(600:- + frakt i sverge), kan även hittas billigare. De kommer i olika längd men den är ca. 1 meter lång den från parelli.

Tack för svaret!
Men en annan grej jag undrar lite, de priser du nämner är väl de jag hört att det rör sig om men när jag kollade på Pat Parellis hemsida kostar en Carrot stick drygt 17 dollar, hur kan de då blöi så mycket dyrare än det? Är frakten så dyr?
Jag ska beställa en oavsett priset, jag bara undrar hur ma kommer upp till 600 kr, från ca 150 kr...
Tacksam för svar, oom nån vet...

A

Jag skrev att det var sticken OCH string från sverige. Det är billigare att beställa från usa än att beställa här ifrån. Glöm inte stringen för omdu inte beställa nu så kommer du slå dig själv senare att du inte gjorde det.

På Parelli's hemsidan så kosta en stick $35.00 utan string även om du är i savvy club så är det $26.74. Var fick du $17.00 ifrån? Stick & string $54.49 ca 354sek PLUS frakt.

Ebay har billigare fortfarande men samtidet så är deras string inte samma kvalitet. Jag har bytat ut de billigare string mot än äkta senare men sticken var helt dugligt.

Jag har en kompis som nyligen beställt från gamla Parelli Sverige och jag ska frågar vad hon betallt nu. De kanske sälja billigare nu för att bli av med de. Jag åter kommer...

Idag fick vi våra stickar som vi beställde för en vecka sedan från Parellis hemsida.
Jag och en kompis beställde varsin tillsammans. För två stickar betalade vi 560 kr inkl frakt! Billigt, tycker jag!
Vi beställde utan string. Vi har efter rådan av kunnig person istället köpt vanlig tunn skotlina i en båtaffär och denna funkar lika bra, kostar ca 10 kr/metern.
Så nu är jag glad över mina "klipp":banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Utrustning Jag ska hämta min häst om lite mer än 2 veckor. :DVad behöver jag? Det är min första häst så jag har nästan ingen utrustning. Jag har...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: kryddelydd
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Nepenthe
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår