nått gult

MinIan

Trådstartare
har en hankatt ca 1 år..
han har börjat gå runt å "pipa" hur mcket som helst..
från å ha varit hur social som helst till att han knappt vill bli klappad
och under svansroten har han haft ett litet öppet sår som nu har läkt, iaf en sårskorpa ovanpå.. och runt omkring den har pälsen försvunnit och växer inte ut igen..

och nu fick jag tag i han och klappade han, och då såg jag en gul vätska komma ifrån arslet på han.. jag har aldirg sett nått sånt.. va kan det vara?

men tanke på hans konstiga beteende nu sista tiden så blir man lite fundersam på vad det kan vara.. han har haft 2 festingar också.. en tog vi bort genast, och den andra hade suttit där ett tag..

någon som vet vad den gula vätskan är för nått?

Sv: nått gult

Analsäcksinflammation kanske. Är du säkert det kom från analen ? Ang öppna såret som läkte...vi hade en katt en gång med ett sår som det blivit en skorpa över, men vi for ändå till veterinären..Veterinären drog bort hela skorpan och under fanns en hemsk infektion. Så även om allt ser ok ut så kan det vara inkapslat under skorpan.

jag är ganska säker på att det kom från analen.. för skorpa sitter ganska högt upp under svansen ändå.. men skorpan är också gul..
och det såg helt enkelt inte normalt ut, det där gula..

Men varför tar du inte katten till veterinären?:confused:

edit: Såg nu att AssoSarastro hann före.

Ring åtminstone och fråga om råd!

Liknande trådar

I
Övr. Katt I onsdags kväll hade vi lite fest hemma och någon har öppnat fönstret så att min honkatt har krypit ut och försvunnit :( Hon är...
Svar
4
· Visningar
2 539
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama