näta in balkong

Sv: näta in balkong

Jag byggde ramar av 4x4 tryckinpregnerat virke och fäste nätet (svetsnät) i dom med mälor. Satte ihop ramarna med vinkeljärn.
Nätet på utsidan eftersom det är rätt vassa kanter. Har nätat från golv till tak eftersom jag har en katt som är duktig på att rymma. Har även satt in en hylla. Sitter fast i räcket med buntband, men är såpass stadig att den kan stå själv då det är stadga på alla 4 sidor. Allt ska vidareutvecklas nästa sommar när jag kommit på mer idéer.
Kostnad allt som allt kanske 1500:- och en hel del jobb.

Jag hade ju möjlighet att bygga på gräsmattan och lyfta upp. Annars kan man ju bygga mindre ramar. Har hört om folk som gjort en dörr också av utrymningsskäl, jag förlitar mig på fönstrena.

Prata med husägaren först, inte alla går med på att du nätar in.

balkong1.jpg

balkong5.jpg

balkong6.jpg

balkong2.jpg

Byggde i princip allt själv (fick hjälp med den största ramen) och var bra grinig och trött under byggandet, men attans vad nöjda vi är nu!!

Satte in trädgårdsbelysning också, men jag ska nog byta ut dom mot nått bättre för dom har solceller och lyser mycket dåligt. Kan bero på att det står en gatlampa precis utanför:
balkonglys2.jpg

Senast ändrad:

Det finns ett antal trådar om balkonginnätning. Jag har förklarat i ett par av dem med bilder, orkar inte leta rätt på dem, men du kan ju söka ;)

shit va finr det blev!
sädär fint lär inte jag få det..men jag kan ju försöka :)

Tack :bow:
Klarar jag det, så klarar du det. Jag är perfektionist, så allt är millimeteranpassat (mååånga fula ord under själva bygget), men nu är jag mycket nöjd.
Vill ha upp jalusier runt om för att dämpa solljus och regn, samt ha upp lampor som lyser mer. Lite blomster i nätet också, funderar på en klätterväxt. Men då måste man ju tänka på giftighet och annat. Bara din fantasi sätter gränser!!

MissFideli skrev:
Tack :bow:
Klarar jag det, så klarar du det. Jag är perfektionist, så allt är millimeteranpassat (mååånga fula ord under själva bygget), men nu är jag mycket nöjd.
Vill ha upp jalusier runt om för att dämpa solljus och regn, samt ha upp lampor som lyser mer. Lite blomster i nätet också, funderar på en klätterväxt. Men då måste man ju tänka på giftighet och annat. Bara din fantasi sätter gränser!!
Jag har inhandlat duschdraperier som ska upp på balkongen, de ser ut som tyg, inte plastiga. I somras hade jag hela räcket täckt med balkonglådor, o i dessa blommade det blåklint, luktärt som klättrade, inte giftiga, solrosor som blev väldigt höga, ringblommor och diverse andra blommor som jag inte vet vad det är för nåt :o Insynsskydd blev det.
Har ingen el utdragen på balkongen tyvärr, men det är planerat att dra ut och då ska jag sätta lampor på väggarna där ute så det blir lite mysigt. Just nu har jag bara skenet från fönsterbelysningen, och levande ljus där ute.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt har hoppat från balkongen, första våningen för 5 timmar sedan. Hon verkade OK, åt lite mat precis som hon brukar men nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 247
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag har berikat mitt liv med två underbara Birmapojkar och vill naturligtvis att de ska ha det så bra som möjligt. Vill väldigt gärna...
Svar
18
· Visningar
1 118
Senast: Noxos
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
463
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama