"Näsplåster"

Salandge

Trådstartare
Jag satt och kollade på fälttävlan som sändes i SVT och vissa av hästarna som tävlade var utrustade med "näsplåster a la maratonlöpare", sånna som ska underlätta andningen. Satt och funderade lite på det, men skulle det vara tillåtet att sätta på en travare ett sådant plåster till ett lopp?

Har inga planer på det, men rent hypotetiskt...

Sv: "Näsplåster"

Salandge skrev:
Jag satt och kollade på fälttävlan som sändes i SVT och vissa av hästarna som tävlade var utrustade med "näsplåster a la maratonlöpare", sånna som ska underlätta andningen. Satt och funderade lite på det, men skulle det vara tillåtet att sätta på en travare ett sådant plåster till ett lopp?

Har inga planer på det, men rent hypotetiskt...

Det står med i utrustningsbestämmerlser som otillåten utrustning... ;)

/// ghost

Aha... Ja jag hade ett svagt minne av att det inte skulle vara tillåtet... Iof tycker jag att det inte borde göra någon större verkan. Plåstren som fälttävlanshästarna hade satt ju mitt på nosryggen...

Love_travare skrev:
Piercingar? har du någin bild på det? varför hade han det?
Han hade för stora fladdrande näsborrar som gjorde att han luftvägar "stängdes", därför hade de satt ringar i näsborrarna som de sedan band ihop..
Tyvärr kom det lite blod antagligen av friktionen som blev när han andades och någon journalist fick med det på bild... vilket blev uppslaget jätte stort i media..

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 342
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Intressant ämne där det verkar finnas lite olika teorier. Den här tråden är väl kanske mest en allmän diskussionstråd, fast jag blandar...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 075
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka