Näsan har ballat ur!!

Vilsa

Trådstartare
Jag har svårt att ens kyssa min sambo sedan jag blev gravid för jag har så svårt med andedräkter. Stackarn sköljer med sb12 flera gånger om dagen och inget tycks hjälpa! Inte hade han dålig andedräkt innan så jag tror det är min näsa som spårat ut fullständigt! Jag har även känt ett flertal andra vars andedräkt jag blivit illamående av, och då inte från intimt kyss-avstånd utan vanligt samtalsavstånd. Och då talar vi inte om de som verkligen har dålig andedräkt, utan mer en svag lukt av metall eller ibland tycker jag att jag känner lukten av saliv (:confused:)... Kroppslukter som svett eller den lukt som ibland gamla människor har får mig också att må jätteilla! Jag har aldrig varit känslig för lukter förut, men jag undrar om det är fler som drabbats av detta? Det är ju inte så kul för stackars sambon som tvagar sin mun med allehanda medel som aldrig förr, utan större framgång på kyssfronten! :(:p

Sv: Näsan har ballat ur!!

Du är inte ensam om att få näsa som en jakthund!
Jag klarade inte sambons rakvatten som jag vanligvis tyckte om.
Jag läste en gång att detta var en del av kroppens sätt att tala om att man var befruktad och då skulle dra sig tillbaka in i grottan och vara rädd om sig, att det var en säkerhetsgrej att kunna lukta sig till fara.
Sant eller inte, ingen aning ...

Jag blev också superkänslig mot lukter.

Ibland fick jag kliva av spårvagnen för det ( enligt min näsa ) luktade så jag höll på att kräkas, lök fungerade inte alls ( kunde inte ens ha i kylskåpet ), kroppslukter var genomvidrigt osv..

Tyvärr finns det väl inget man kan göra, mer än att härda ut..

Jag blev också superkänslig för lukter under graviditeten och detta var jättejobbigt. Tyvärr försvann inte detta superluktsinne som jag hoppats på utan jag är fortfarande väldigt känslig för lukter...

Tror det är ganska vanligt. Själv mådde jag hiskeligt illa av sambons grötdoft dvs när han lagade sin havregrynsgröt på morgonen. Jag kunde inte ens vara i närheten och bara jag hörde mikron så mådde jag extremt illa

Detta gick helt bort efter förlossningen

Hade också så, reagerade på lukter som jag inte känt alls förut.
Satt i en bil förut med en som öppnade en gustafskorv, höll verkligen på och spy. Lukten var avskyvärd, idag äter jag den korven utan problem.

Konstigt hur kroppen kan ändras eg

:crazy: Håller fullständigt med, speciellt med andedräkter, min stackars sambo är lika "utsatt" som din ;) Och människor med kaffeandedräkt ska vi inte tala om... eller för all del andra kroppslukter som blir supertydliga :cool:

Jag fixade inte parfymer alls. När jag var gravid första gången mådde jag inte alls speciellt dåligt, men jag tålde inte folk som sjöng falskt. Då fick jag kväljningar och mådde pyton. Klarade inte av att gå på stan pga alla hemska gatumusikanter.

men jag tålde inte folk som sjöng falskt. Då fick jag kväljningar och mådde pyton.

:rofl: Ursäkta men gud så roligt!

Här är det sambon som blir utsatt för min näsa. Kaffe och öl ger totalt pussförbud sedan nån månad tillbaka. :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka