Näringsrikt foder

Sv: Näringsrikt foder

Ingen av mina katter har tyckt om det heller, så det funkar oavsett inte. Även matvraken har tyckt att a/d'n knapt var ätbar. Letar efter något som smakar gott samtidigt som det har högt kaloriinnehåll!

Nu får han Eukanuba Kitten torrfoder och Applaws och Pussi blötmat och är fortfarande lite för smal. Han är inte sjuk kanske jag ska tillägga, inga problem med njurar, tänder ed. Har bara aldrig varit särskilt intresserad av mat, har andra roligare saker för sig. Äter litegrann och sen hittar han på annat.

Har ibland fått Purina torrfoder vilket han verkar tycka om mer, men det är väl inte ett särskilt bra foder...

Han verkar tycka om förändring. Är det dumt att köpa flera olika foder och ge ett "nytt" varje dag så det blir mer spännande?
 
Sv: Näringsrikt foder

Att ge olika funkar om hans mage tål övergångarna. RC recovery finns också, RC är kända för att smaka gott. Funderat på att barfa? Då kan du ju ha i mer saker.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 579
Senast: Sonic76
·
Katthälsa Min katt utreds just nu för felin hyperestesi. Eller ja, vi närmar oss diagnosen genom att först utesluta annat. Två veterinärer varav...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Kaching
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 141
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp