När vet. besiktar man??

A

AleXandra

Det börjar dra ihop sig för debutant för dottern - och nu har ryttarmeddelandet kommit...Där står tiderna för veterinärbesiktning - men när besiktar man?? Före eller efter dressyr/hoppning?

Kan det vara olika från tävling till tävling?

Sv: När vet. besiktar man??

För det mesta är det innan dressyr, ibland står det tydligt i RM att den även kan göras innan hoppning. Men tror inte att man brukar ha den efter hoppning, har aldrig varit med om.

Nej, det verkar ju onödigt...Jag tänkte att man kanske skulle göra det innan dressyr - det verkar ju lämpligt....mellan dressyr och hoppning verkar stressigt....

Man måste ha vet.besiktigat före hoppningen, alltså valfritt före el efter dressyren

OK, tackar för hjälpen - då känner jag mig säker på det iallafall :D

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 699
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka