ztsu
Trådstartare
Sitter och tittar på H****et och drömmer om en ponny till barnen. Det skiljer dock sju år mellan dem, lillkillen blir snart 4år och den store 11år i augusti. Till råga på allt är storkillen dessutom väldigt lång, redan 157cm. Om vi skall ha en ponny vill jag såklart att båda skall kunna rida på den och ha kul tillsammans med den. Lillkillen kommer kunna ha det i många år men när frågan är om det är lönt med tanke på storkillens längd? När har man vuxit ur en c-ponny? I många av annonserna jag tittat på står det att ponnyn säljs pga ryttaren vuxit ur den. Jag har inte själv ridit som barn så jag har väldigt dålig koll på vad som är rimlig ponnyhöjd i förhållande till barnets längd. En d-ponny känns iaf för stor för lillkillen, även om han också är rätt lång. En c-ponny kanske kan funka ett tag för storkillen och när han vuxit ur den kan han förhoppningsvis rida tillräckligt bra för att rida på min häst? Idag är han medryttare på en storhäst (ca 163cm hög) men han rider den bara i skritt och trav på egen hand och i galopp på lina. När han rider ut har jag ett grimskaft som säkerhet. Vill att han skall kunna både galoppera och rida ut på egen hand (och få allt det där ponnyroliga som jag själv inte har haft) och det vågar han inte på storhäst.
Hur hade ni tänkt?
Hur hade ni tänkt?