När vaccinera?

igbest

Trådstartare
Vi har två hundar en som är 2,5 år och en som är 10 månader. Hon som är 10 månader ska väl vaccineras när hon är 1 år?
Hon som är 2,5 år vaccinerades 25/5-2012 med Nobivac DHPPi vet och sen fick hon mot kennelhosta Nobivac KC vet 28/1-2013 eftersom hon drog på sig kennelhosta.

Ska jag då vaccinera båda i februari när lilla fröken blir 1 år och i så fall med både och eller hur ska vi göra?

Sv: När vaccinera?

10månaders ska vaccineras som 1åring ja, full vaccinering. DHP håller 3 år, så det behöver ni inte ge till den äldre hunden igen förrän 2015. Kennelhosta ska dock vaccineras mot varje år. Så du skulle ju kunna ge fullvaccin till unghunden och kennelhosta till den äldre på samma gång. Kennelhosta kan du ge som KC nasalt eller Pi som injektion.

Senast ändrad:
Sv: När vaccinera?

10månaders ska vaccineras som 1åring ja, full vaccinering. DHP håller 3 år, så det behöver ni inte ge till den äldre hunden igen förrän 2015. Kennelhosta ska dock vaccineras mot varje år. Så du skulle ju kunna ge fullvaccin till unghunden och kennelhosta till den äldre på samma gång. Kennelhosta kan du ge som KC nasalt eller Pi som injektion.

Tack för svaret :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 360
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 008
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023