När stallar ni in sto med föl?

Thera

Trådstartare
Jag började fundera när jag såg att det var frost i gräset när jag gick hem från en kompis sent igår kväll.

Hade nog tänkt att låta dem vara ute ett tag till, men nu känner jag mig tveksam.

Så, när plockar ni in sto och föl ungefär?

Sv: När stallar ni in sto med föl?

Får väl säga aldrig :smirk:

De ska få gå på lösdrift i vinter ;)

/M

Så länge det är tillräckligt varmt dagtid för att fölen ska lägga sig och sova ute, så låter jag dem vara. Det beror lite på hur gamla fölen är också. Årets är fem och en halv månad nu och har björnpäls, så då tål de en del. Men blir det oväder får de komma in över den natten åtminstone. Det blir en dag i taget nu. Det skulle bli varmare igen hörde jag. Jag hoppas de kan vara ute så länge som möjligt. Vi har gott om gräs fortfarande så de ratar höet jag brukar prova att lägga ut ibland.

Carina på Silver Arabians

Jag hoppas kunna ha mina ute ytterligare i ett par veckor. Frosten är inget problem, men blir det regn så får de komma in enstaka nätter. Vi fodrar med hösilage och de har stor hage med gott om skydd. I början av oktober börjar dock den låååånga mockningssäsongen.

Tack för svaren, bra att se hur andra gör.

Jag har haft mina inne i natt, igår när lilleman kom in var han alldeles snuvig. De får alltid mat i boxen även när de går på bete, men nu de senaste dagarna har han lagt sig och sovit i boxen efter maten. Känns lite elakt att släpa upp honom och dra ut i hagen.
Jag håller på att anlägga en bädd, så mockningen ska väl förhoppningsvis gå ganska lätt sen..

Jag stallade in nu i helgen. Jag tycker iaf att de ska kunna sova på en någorlunda torr plats....

men jag är nog lite daltig när det gäller regn o blåst ;) :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 337
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 625
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 461
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info