När slutar hästen växa?

Sv: När slutar hästen växa?

Hej.

Det är väldigt individuellt. De ska ju hinna växa på höjden, längden och bredden, och även mentalt. Men från ca fem års ålder är de flesta "klara", i kroppen i alla fall. :p
 
Sv: När slutar hästen växa?

Finnhästar (som ju är kallblod) brukar man säga att växer till 6 års ålder. Stämde bra på min pålle iaf.
 
Sv: När slutar hästen växa?

Min kallblodstravare hade inte växt klart förrän han var ca 7 år (kroppsligt alltså, i huvudet var han inte vuxen förrän i 15-årsåldern...)
 
Sv: När slutar hästen växa?

kallblod har en tendens att vara senare än andra hästar, men det är självklart individuellt. Och mentalt finns det ju vissa hästar som aldrig blir vuxna också:p
 

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 096
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp