När slutar de att producera mjölk?

C

Cettan

När en kattkull blivit 12 veckor och flyttat hemmifrån, hur lång tid efteråt tar det då innan honan slutar att producera mjölk?

Sv: När slutar de att producera mjölk?

Det beror nog på hur mycket ungarna diat och diar*

Våra har ungar kvar hemma och de snuttar ibland när de får, men jag tvivlar på att det finns ngt kvar. De är födda i april-maj.

Men det fanns kvar ett tag efter att de blivit 12 veckor. De åt fast föda sen långt tillbaka men diade ändå ibland. Det blev nog mindre och mindre och några veckor senare sa mammorna ifrån varpå produktionen tillslut upphörde. Idag diar de kanske ett par ggr i veckan mest på mys - ingen mjölk skulle jag gissa.

Så jag tror att det varierar. Men när ungarna är mellan 15-20 veckor så tror jag att det brukar börja upphöra ganska av sig självt - för att mamman säger ifrån eller annat.

Sv: När slutar de att producera mjölk?

ok, men kattungarna är inte kvar hemma sedan 2 veckor tillbaka och det kommer fortfarnade mjölk. Visst diade de til de åkte, men inte så mycket. De åt ju riktig mat också och hade dessutom 2 honor att dia ifrån, men mammorna sa aldrig ifrån.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
847
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama