Anna-Bella
Trådstartare
Hej,
Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på bra och jag tycker om den! Har förlängt vagnskadeförsäkringen så den gäller ett år till men sen går den inte att teckna längre. När är det ”bäst” att byta bil egentligen? Om jag kollar på värderingar för den nu (vilket man ju såklart får ta med en nypa salt) borde jag få ut ungefär samma om jag skulle sälja den nu som för när jag köpte den för 3 år sen. Är det smartast att ha en bil tills den eventuellt går sönder (och betala eventuella dyra lagningar) och sedan skrota/sälja billigt när det inte är värt att laga längre och då köpa en ny bil? Ska man byta till en nyare bil efter ett par år och då hoppas slippa lagningar för att bilen fortfarande är relativt ”ny”? Ja, vad tror ni är mest fördelaktigt egentligen?
Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på bra och jag tycker om den! Har förlängt vagnskadeförsäkringen så den gäller ett år till men sen går den inte att teckna längre. När är det ”bäst” att byta bil egentligen? Om jag kollar på värderingar för den nu (vilket man ju såklart får ta med en nypa salt) borde jag få ut ungefär samma om jag skulle sälja den nu som för när jag köpte den för 3 år sen. Är det smartast att ha en bil tills den eventuellt går sönder (och betala eventuella dyra lagningar) och sedan skrota/sälja billigt när det inte är värt att laga längre och då köpa en ny bil? Ska man byta till en nyare bil efter ett par år och då hoppas slippa lagningar för att bilen fortfarande är relativt ”ny”? Ja, vad tror ni är mest fördelaktigt egentligen?