L
lsz
Sv: När ska dom få kvala?
Om hästarna är så bra som du beskriver satsar nog tränaren på de "stora" loppen där konkurrensen är stenhård.
Jag tycker tränaren gör helt rätt att vilja ha hästen 100% fräsch och vältränad till första start.
Japanesen skrev:Jag har nu pratat med tränaren och han säger att han inte tycker att hästana är omogna överhuvudtaget man han vill ha en riktigt grundträning i dom och att dom ska orka med tiderna som körs i riktiga lopp.
Som jag skrev i tidigare så skrev Stefan Hultman om min två hästar och ena sa han att kommer bli en riktigt bra häst osv. men jag känner att han kör alldeless for med hästarna men jag har förtroende för honom och skulle faktiskt aldrig tänka mig och byta tränare. Men nu står ju ena igen 2 veckor utan träning för att ha sprutas i knät och det var 0.1% och jag tycker det är lite löjligt. Men om inte han börjar bli bättre i knäna så får jag helt enkelt ta honom hem och strunta och tävla honom som 3-åring och rida in honom och börja med lite terräng riding så han bygger upp musklerna i rumpan och bakbena. hoppas det funkar?!!!
Men han gav aldrig ett svar på varför han inte har kvalat dom? Dom har ju en bra grundträning, bättre än dom flesta 3-åringar som redan gått lopp medans jag varit lite försiktig och sagt att ta den tiden som hästen behöver, och jag ser själv att dom är KLARA för tävling fast jag bara varit insatt i travet sen jag var runt 8-9 år medans tränaren har ca 30 års erfarenhet...
Om hästarna är så bra som du beskriver satsar nog tränaren på de "stora" loppen där konkurrensen är stenhård.
Jag tycker tränaren gör helt rätt att vilja ha hästen 100% fräsch och vältränad till första start.