När ni vickar som ridlärare...

majola

Trådstartare
Jag har vikarierat som "ridlärare" i en och en halv vecka nu. Har bara två lektioner kvar imorgon förmiddag, och sedan har jag klarat av det! :banana: Det var med väldigt skakiga knän som jag accepterade jobbet, för jag har ingen ridlärarutbildning och kände mig inte alls mogen för detta.

Självklart har jag härmat den ordinarie ridläraren otroligt mycket, varför ändra på ett vinnande koncept liksom, men lite måste man ju tänka själv också.

Jag har kört evigt mycket ridvägar och övergångar. Det är okomplicerade övningar och hästarna slappnar av fint. Minakommentarer har främst gällt ryttarnas sitsar då det är det jag "kan" någotsånär (har longeringslektioner i vanliga fall).

Vad brukar ni ta till när ni tar över någon annans grupper för kort tid?
 
Sv: När ni vickar som ridlärare...

Jag brukar försöka anpassa mig väldigt mycket efter gruppen.

Har oftast en grund-idé (som man kollat av med ordinarie ridlärare) och sedan ökar/minskar jag kraven/övningarna efter vad gruppen verkar klara av.

Försöker oftast att göra något dom tycker är kul, stämmer av med dom om det är något speciellt dom vill lära sig som ordinarie ridlärare inte "kommit till skott" med osv.

Grupperna verkar oftast uppskatta det iaf :) (senaste gången hade jag 4 tjejer som red i första gruppen på dagen, & dom passade allihop på att ta sina igenridningslektioner sen tidigare veckor i min sista grupp samma dag *tror att det är bra kritik* ;) )
 
Sv: När ni vickar som ridlärare...

heej
jag skulle vilja utbilda mig till ridlärare vad ska man ha för betyg och vilka gymnsium finna det att välja på????:cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp