När ni hoppar...

M

miss_willow

Rider ni med säkerhetsväst då?
när ni tävlar? Varför/varför inte?

rider alltid med säkerhetsväst.
även på tävling fast kommer slippa det i dressyren.
men min är för stor att ha under kavajen och över vill jag absolut inte ha :mad: så då använder jag lillebrorsans som är en storlek mindre (jag kan faktiskt ha den :D) och den passar under kavajen.
använder den alltså bara på tävlingar med kavaj, vilket inte är så ofta än. :smirk:

Det beror på vilken av hästarna jag hoppar på. Hoppar jag på D-ponnyn har jag det inte, vi känner varandra utan och innan och litar på varandra till 100%, och jag tror att jag skulle känna om något skulle bli så pass fel att det skulle hända en olycka. Men 100% säker kan man självklart inte vara. På C-ponnyn, som ofta kan titta till och så har jag det när vi tävlar och han inte har sett hindrena tidigare, men inte på träningarna hemma. På storhästen har jag alltid säkerhetsväst när jag hoppar eftersom den kan busa i väg rätt vad det är, och vi är inte super samtpelta än.

alltid! eftersom jag har en unghäst som sprätter iväg VÄLDIGT ofta. Dessutom fryser jag om jag inte har den på mig på vintern.

har det inte när jag rider "vanligt", dock alltid vid hoppning 8kanske inte alltid vid markarbete, men det händer) samt vid hopptävling.

har det även när jag rider nya hästar som jag inte känner, oavsett om det är dressyr, hoppning eller uteritt.

Jag rider alltid med säkerhetsväst, förutom när jag är i ridhuset, efter idag kommer jag aldrig att rida ut utan väst heller då min kompis i denna stund sitter på KS i väntan på ryggröntgen.

Skulle aldrig våga hoppa min häst utan säkerhetsväst, tävlar med den också, har faktiskt hoppat fram till en msvb utan väst, men jäklar vilken utskällning jag fick av min pappa :crazy:

HAr alltid väst på min häst oavsett vad vi gör, köpte henne som unghäst och sen har det hängt kvar, på foderhästen som är 20 o kolungn slarvar jag ibland när vi rider dressyr men alltid när vi hoppar o rider ute, har det även alltid när jag rider hästar jag inte känner. Billig livsförsäkring

:mad:Mina föräldrar tvingar mig....Fast ja har den bara på träning & tävling, fast det lönar sig att ha en..Kraschade riktigt ordentlig på en träning för några månader sig, hade då köpt min väst för bara nån dag sedan! :D

Tyvärr inte, visst billig livsförsäkring, jag har försökt att hitta en väst som sitter bra men detta e skitsvårt ( finns inga västar för 190 cm långa killar)... Och det är ännu farligare att hoppa 130 banor med en väst som sitter så att man inte kan använda sitt eget rörelsemönster... Då blir man osäker och chansen till vagran/krasch ökar... man om man har en väst som man trivs i skulle jag använda den jämt

Jag har inte hittat en vast som jag tycker att jag trivs i annu. De jag testat (och de jag ager) kanner jag mej som en spand pinne i. Jag kan inte rora mej pa hastryggen och vill helst darfor inte anvanda en.
Bara nar vi tavlat falttavlan (och det ar regel att anvanda en) sa tvingar jag mej sjalv att ha en pa mej.

Lite dum ar man nog, en olycka hander sa latt. :crazy:

nej, det gör jag inte. Kan inte ha på mig säkerhetsväst. För det första så känner jag mig instängd, och för det andra så kan jg knappt röra mig...

när jag rider ut och hoppar på tävling rider jag med väst. För det mesta även vid hoppträning. Jag gör det för att jag vill vara hel om jag skulle ramla av, dvs. om det hjälper med västen.

jag har väst när jag hoppar, och annars oxå om jag känner att hästen är lite extra laddad..
hopptävling=alltid västen!
när jag hoppar så blir min häst väääääldigt laddad, och lätt både fram och bak, han är mer i luften än på marken, och han kan ibland tvärkasta åt sidan istället för att hoppa.. vilket oftast resulterar i att jag landar på rygg i hindret.. :crazy:

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 744
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
700
Senast: iNHALE
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
862
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama