När märker man resultat????

Empalie

Trådstartare
Min häst har hovledsinflammation på höger fram. Han srutas nu med adequanin. Han sorutades förra måndagen och skall nu sprutas igen på Torsdag plus nästa Torsdag också. När märker man resultat. Verkar medlet direkt eller hur långt efter behandlingen märker man resultat. Kommer lägga upp det så att han får boxvila de två fösta dagarna efter behandling. Sedan stor sjukhage då han är betydligt lugnare i en så h an och kan röra lite på sig. han blir nog ute ca 7 timmar om dagen. Sjukhagen är väl 15*10 meter. jag kommer inte att promenera honom p.g.a av att han är väldigt livlig och underlaget ute är halt. Han går dessutom på tryptovin.......

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 099
Senast: animalasia
·
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 997
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 703
Senast: skuggi
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 419
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025