När man inte får träffa sin hund....

R

Rigoletto

Jag har skrivit här tidigare ang. att jag inte får träffa vår hund sen jag och mitt ex. separerade. ( Det är ju hans hund enl. pappren).

Jag har försökt acceptera att jag inte kommer att få träffa henne mer, men jag SAKNAR henne så fruktansvärt mycket och det är ändå ett år sen nu som husse och jag separerade.

Jag tänker på henne varje dag, speciellt när jag ska sova, jag kan fortfarande börja gråta när jag tänker/pratar om henne och saknade är så ENORM.

Nu har jag tänkt att jag ska köpa en ny hund, så att jag lliksom kan börja "föra över" mina känslor på den nya hunden, men så känner jag någonstans att jag kanske inte kommer att kunna tycka om någon annan hund mer, att jag kommer att jämföra osv.

Vad tror ni? Är det bra att köpa en ny hund så man får en ny liten att fästa sej vid eller måste "komma över" den gamla innan? (Det kommer jag aldrig göra ändå :crazy: )

Jag tror att allt känns mycket svårare med att hon finns hos honom, hade hon varit död kanske man hade kunnat komma över det lättare, men att hon finns och jag inte får träffa henne är fruktansvärt. Hon var som mitt barn. Usch, nu gråter jag igen :cry:

Sv: När man inte får träffa sin hund....

Det är aldrig lätt när man inte får träffa sin älskade vän och familjemedlem. Jag själv tror nog att du skulle behöva en ny hund att tänka på så att du inte grämer dig så mycket. Visst du kommer aldrig glömma den hunden och den kommer aldrig glömma dig. Jag skulle i alla fall bli gladare om jag hade någon att bry mig om så jag slapp grunna lika ofta. Men det är som sagt vad jag tycker.

Jag grämer mej oxå för att hon inte förstår varför jag helt plötsligt inte finns där längre, jag vill att hon ska förstå att jag inte FÅR träffa henne.

Nu förmänskligar jag hunden, jag vet, och hundar tänker nog förmodligen inte så, men det känns så för mej, som att hon undrar var jag är, att jag har övergivit henne...

Tror ni hundar kan känna saknad?

Jag tror att du ska skaffa en egen hund, kanske inte samma ras eller välj en annan färg om du tar samma ras så att det skiljer något mellan din nya hund och den du inte får träffa för då tror jag inte att man jämför lika mkt med den andra. Köper du en exakt kopia av den andra hunden tror jag att man jämför mer..

Men jag tycker absolut att du ska skaffa dig en hund. Man blir mkt lyckligare med djur.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama