Är det alltså tjockare nu än på denna bild? Här ser den ju väldigt fet ut.Bild från 27 aprilVisa bifogad fil 119288
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det alltså tjockare nu än på denna bild? Här ser den ju väldigt fet ut.Bild från 27 aprilVisa bifogad fil 119288
Nej det är så hon ser ut nu. Första bild är innanÄr det alltså tjockare nu än på denna bild? Här ser den ju väldigt fet ut.
Ah okej, missförstod eftersom det stod något med aprilNej det är så hon ser ut nu. Första bild är innan
Alternativt till betesreducerare är nog bara liten hage utan eller lite lite gräs. Har själv bra erfarenheter av betesreducerare, min första hade det i många år och har även träffat andra där hästarna med all tydlighet visat att dom uppskattar att få på grimman men betesreducerare på framför grimma utan betesreducerare (med betesreducerare = gå från stall till gräshage och utan betesreducerare = från stall till grussruta).Finns där något sätt utöver betesreducerare? Hade samma problem förre sommaren, på gräs blev hon tjock. Så jag tänker vi bara får ge oss ut i det och rida långa pass i skogen med en del galopp.
Har beställd en betesreducerare som hon får på när dom släps, sen får hon gå med en ponny i en skogshage på sommaren som är mindre gräs, snackade ihop mig med stallägaren idag. Så kan dom gå med dom andra när dom har betat ner (dom andra är inte tjocka alls). Men mycket också tips på mer motion och hur man skall lägga upp ett bra träningschema är nog så det jag tänkte mest på medAlternativt till betesreducerare är nog bara liten hage utan eller lite lite gräs. Har själv bra erfarenheter av betesreducerare, min första hade det i många år och har även träffat andra där hästarna med all tydlighet visat att dom uppskattar att få på grimman men betesreducerare på framför grimma utan betesreducerare (med betesreducerare = gå från stall till gräshage och utan betesreducerare = från stall till grussruta).
Vissa hästar kan det ta lite tid för innan dom ens försöka äta med betesreducerare men vet ingen som det inte lossnat för tillslut med att både äta och dricka.
men snälla du, vad får du utav att skriva samma kommentar 2 gånger? om jag inte brydde mig om min hästs mående så hade jag inte börjat tråden från början och frågat om tips, har fått massor med bra tips, tycker jag. Så kanske lägg din energi på annat än att kommentera hur fet du tycker min häst är flera gånger. Ärlig talat så tycker jag faktiskt det tangerar till ohyfsat. Jag ser hästar som är extremt mycket fetare än min vart ägarna gör noll för att hjälpa dom, inte någonstans har jag skrivit att jag inte tycker min häst är för tjock för annars hade jag inte frågat om tips som jag också har fått.Den är rejält fet nu.
Stripbete och öka motionen. Tänk bara på att inte öka för snabbt och var noga med underlaget.
Den har väldigt många extra kilon att släpa på.
Ah stor häst har hållit igång henne bra under våren, men ute har det mest varit skritt och i höstas mycket från marken. Har avtalat med hästägaren att hon skall få gå i skogshagen med ponny då det inte alls finns lika mycket gräs där och den är kuperat. Theconnemara's förslag med att stängsla aktivt bete är nog absolut också en möjlighet, så dom får röra på sig mer.Skulle du kunna snabbstolpa en långsmal hage-i-hagen på den högst liggande (torraste) marken i beteshagen så hon slipper vara själv i torrhage?
Och så ut och spring. Hon är en stor ridhäst, om jag förstår bilden rätt? Rejäla fettdepåer. Är du obekväm med att köra galopp ute så trava på ordentligt istället.
På med bootsen och ut på grusvägarna, nöt mil. Är hon inte så erfaren i ridning, fråga om du får låna en hagkompis som är stabil i ridningen och handhästa.
Nej men precis, nu har hon inte gått på detta länge, vi testade förre året, men va tvungen att flytta och då gick hon på box. Så under den perioden (sen förre sommaren) så har hon inte gått på fri tillgång. I vintras kämpade vi med magsår då dom inte fick mat i hagen alls och där inte fanns något att tugga i alls. Så nya stallet har inte varit länge, så om det inte funkar för henne så får hon inte gå på det helt enkelt, utan leta andra lösningar men orkade inte skriva ut allt, eftersom det va lite andra tips jag va ute efter också. Sen förre veckan har dom inte gått på fri tillgång, utan dom går i vinterhagen med lite gräs och får fodrat lite hö som supplement, min tanke är att till hösten så blir det då halm och hennes hö blir ration erat istället.Jag tycker att fri tillgång på hö är lite av ett aber som verkligen inte funkar för alla. Det är ju skillnad på tillgång till tuggtid och födosök kontra dagens "stå i hölådan och mula i sig minst dubbla behovet". Sly, halm, hönät, stripbete, motion etc är vettiga grejer överlag men om man inte begränsar grundtillgången tror jag att det blir lite av en droppe i havet.