Tror att @nightcrawler menade TR för 2017, när alltså de nya hjälmreglerna är klara
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror att @nightcrawler menade TR för 2017, när alltså de nya hjälmreglerna är klara
Ska man bara vara helt säker på att man vill ha en CO också .Köper du en VG1-märkt är det inga problem.
Är det någon som fått klarhet i denna hjälmjungel??
CRW classic visade sig ju vara i paritet med CO-hjälmarna vid ett test nyligen så det är väl en vettig billig hjälm.Åfan! Jag har kollat runt hos kedjorna som finns här omkring (Hööks, MyOne, Horze) och det är väldigt tomt på hyllorna. Jag är ute efter en helt vanlig halvbillig slit-och-släng-hjälm, och det verkar vara svårare att komma över en sån än märkeshjälmarna över tusenlappen.
Horze har många!Jag borde verkligen byta ut min hjälm och det är helt omöjligt att hitta något vettigt nu. Är det någon som vet när de nya hjälmarna kommer börja landa på hyllorna?
Ja, de verkar ha fått in ett par nya nu. Tack för tipset!Horze har många!
Kl!
Jag förstår att min hjälm inte är godkänd enligt det nya. Men jag letade märkning för någon dag sedan och hittade ingen alls
Det är en uvex perfexxion glamour. Ska inte märkningen stå någonstans i hjälmen?
Efter lite research hittade jag märkningen på nätet och den är godkänd utan tidsgräns!
Men vart står det? Har kollat lapparna och i hjälmen.Kolla så att det verkligen står i hjälmen. Jag och min stallägare har samma modell på hjälmen men min är nyare. Min är märkt VG 01.040 medan hennes bara har EN 1384.
Borde stå på en av lapparna i hjälmen, gör det inte det kan du nog räkna med att den inte är godkänd tyvärr.Men vart står det? Har kollat lapparna och i hjälmen.
Lapparna sitter ju i fodret och det är avtagbart. Dvs man kan köpa nytt och byta. Så märkningen kan ju inte stå där. Får titta mer noggrant under fodret.Borde stå på en av lapparna i hjälmen, gör det inte det kan du nog räkna med att den inte är godkänd tyvärr.
Så är det inte på min hjälm, men jag vet inte om det är så för andra hjälmar.Lapparna sitter ju i fodret och det är avtagbart. Dvs man kan köpa nytt och byta. Så märkningen kan ju inte stå där. Får titta mer noggrant under fodret.
Varför dröjer det fortfarande så?
För att tillverkarna är jäkligt försiktiga med att producera några större volymer innan den nya standarden är satt, de vill ju inte bli stående med nya hjälmar som plötsligt inte är godkända (igen).
Aha, där ser man. Nåväl. Snubblade på en hjälm igår trots allt. Tydligen VG 1.
Men hela märkningen, vad är det för syfte? Vad för extra test har hjälmen klarat jämfört med innan?
Bara nyfiken