När kommer de nya hjälmarna?

Nehedå! Jag hade en brun på huvudet idag ;)

Var, Marietorp? Jag har googlat och inte hittat brun någonstans, varken i Sverige eller England :mad: Enligt CO:s egen hemsida finns den bara i svart och marin.
"Made of a special sparkle fibre, the black bling and shiny silver centre seamlessly complement the black or navy microsuede side panels."

Var, Marietorp? Jag har googlat och inte hittat brun någonstans, varken i Sverige eller England :mad: Enligt CO:s egen hemsida finns den bara i svart och marin.
"Made of a special sparkle fibre, the black bling and shiny silver centre seamlessly complement the black or navy microsuede side panels."

Den ska finnas i brunt på skara hästsport. Har suttit och kollat in mej på den blå men såg att den fanns i brunt med

Si. Vet att den finns även på Riders Passion tex.

Equalityline.
Jag har ställt frågan till förbundet för ett antal veckor sedan men ännu inte fått något svar. Fruktansvärt dåligt...!

Jag har fått svar, och det är endast VG1 som gäller. Jag kan klippa in konversationen vid tillfälle, kanske någon som vill skicka den till EQL :angel:

Jag har också fått svar:

"Tyvärr kan jag inte ge dig ett klart besked om vad som kommer att hända efter 2016. Våra TR hänvisar till att hjälmar ska vara CE märkta och godkända enligt www.ridsport.se."

Innan TR är tryckt skulle jag ligga lågt om jag skulle köpa ny hjälm att tävla med.

Jag har också fått svar:

"Tyvärr kan jag inte ge dig ett klart besked om vad som kommer att hända efter 2016. Våra TR hänvisar till att hjälmar ska vara CE märkta och godkända enligt www.ridsport.se."

Innan TR är tryckt skulle jag ligga lågt om jag skulle köpa ny hjälm att tävla med.

åh gud va kul. jag behöver akut en ny hjälm. vill ju ha en godkänd men inte behöva köpa en ny nästa år igen. skulle inte förvåna mej om nya märkningen inte är godkänd sen

Då lovar jag er att det blir en hjälmexplosion i landets alla butiker veckan efter man vet vad som står i TR. Fram tills dess? Öken.

Jag har också fått svar:

Det är så störande! Jag har legat lågt redan sedan förra våren när det började snackas om nya hjälmregler. Man får väl kanske köpa en billig hjälm som man har råd att byta ut när de färdiga reglerna kommer helt enkelt.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 493
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Tora
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka