När kan man ta av betesreduceraren på fånghästen?

sofiaspel

Trådstartare
vet inte om det finns någon liknande fråga uppe men men..

men som sagt, när kan man ta av betesreduceraren på en fånghäst?
Har ni redan gjort det?

MVH Sofia

Sv: När kan man ta av betesreduceraren på fånghästen?

Absolut inte nu när det är frostrisk. Vänta ett tag till om hästen fortfarande betar.

Sv: När kan man ta av betesreduceraren på fånghästen?

Men gör verkligen den att hästen äter så mycket mindre gräs att fångrisken minskar?
Är det alltså mängden frostgräs som gör skillnad?

Då måste det ju helt bero på vilken typ av hage man har, dvs hur mycket gräs det finns i hagen.
I min växer det så kort gräs att jag har svårt att tro att min tjej skulle få i sig nått gräs i stort sett alls med en sådan, men om man har lite längre gräs måste de ju få i sig mycket mer?!

(bara ifrågasätter hur bra den är :))

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 362
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 429
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka