När kan man inte se hela fölet vid ultraljud?

pernilla_s

Trådstartare
Jag försöker få reda på lite hur långt gången min flicka är. Hon har gått hos hingsten från juni eller juli ända till september. Jag ägde henne inte då och hade bara fått uppgift om augusit och september så då var det inte så svårt.

När jag ultrljudade henne i början av november var fölet för stort för att man skulle kunna se hela fostret.

Tacksam för svar

Sv: När kan man inte se hela fölet vid ultraljud?

när ja ultraljudade min häst i 90 dagar så kunde man inte se hela utan delar av fostret så man ändå kunde få en helhetsbild av den. hur stora delar kunde du se vil ultraljudet? vad trodde veterinären, den måste ju kunnat säga ett ungefär på hur stor den va.

De trodde i sommar, när jag sa att hon varit hos hingsten i augusti och september som jag hade fått uppgifter om, så sa han början av juli, men på honom verkade det som om han trodde tidigare först.

okej, när ultraljudade du då?

min häst är betäckt 21 juli å beräknas då att få 21 juni.

om man gör ultraljud senare så är det osäkert om man kan se nått då fostret ligger för långt ner enligt min vet. så om du såg delar av d borde de ju vara runt 90 dagar du såg ultraljudet på.

jag behöver dock inte ha rätt...

Jag var där den 5 november. Så då borde hon ha gått ca 3 månader då?Alltså borde hon föla i början av juli?

det låter logiskt ;)
har du lagt upp några bilder på stoets mage i dräktighetstråden?

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 987
Relationer Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation. Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort...
Svar
18
· Visningar
8 747
Senast: Josseliten
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 123
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 573
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka