När jag tänker efter, är jag före min tid...

Man ska ju preppa, för att vara beredd... Och när jag tänker efter, är det ju det jag har gjort, senaste året, när jag handlat via matsmart. Det är ganska mkt torrvaror där... bland annat snackpots, så om det går att ordna varmvatten, har jag mat där... Kex, hårt bröd, kolsyrat vatten, iskaffe... med mera. Så jag har nog banne mig varit före min tid... samtidigt som jag varit svinnsmart och ekonomisk.
❤

Men vevradio/batteriradio, förbandsmaterial, filtar, vattendunkar, eldstål, friluftskök som man kan elda brännbart i och lite sånt... är väl vad som står näst på tur, att pricka av från listan.

I övrigt, har jag börjat odla sensommaren o höstens mat... i miniväxthuset finns än så länge fröer av tre sorters tomat, det ska även bli gurka och kapkrusbär... Närmast är som synes, paletter, tre sorter, en pelargon och två sorters solrosfröer... Hmm.. var ställde jag fuchsiasticklingen... Ja, blommorna går ju inte att äta. Men det är ju ögontröst. <3

Bifogade filer

• odlasinegenmat.webp
    odlasinegenmat.webp
    56,4 KB · Visningar: 6

Man ska ju preppa, för att vara beredd... Och när jag tänker efter, är det ju det jag har gjort, senaste året, när jag handlat via matsmart. Det är ganska mkt torrvaror där... bland annat snackpots, så om det går att ordna varmvatten, har jag mat där... Kex, hårt bröd, kolsyrat vatten, iskaffe... med mera. Så jag har nog banne mig varit före min tid... samtidigt som jag varit svinnsmart och ekonomisk.
❤

Men vevradio/batteriradio, förbandsmaterial, filtar, vattendunkar, eldstål, friluftskök som man kan elda brännbart i och lite sånt... är väl vad som står näst på tur, att pricka av från listan.

I övrigt, har jag börjat odla sensommaren o höstens mat... i miniväxthuset finns än så länge fröer av tre sorters tomat, det ska även bli gurka och kapkrusbär... Närmast är som synes, paletter, tre sorter, en pelargon och två sorters solrosfröer... Hmm.. var ställde jag fuchsiasticklingen... Ja, blommorna går ju inte att äta. Men det är ju ögontröst. :heart
Satt precis och googlade ett campingkök för att elda i. Känns lockande måste jag säga

Satt precis och googlade ett campingkök för att elda i. Känns lockande måste jag säga
Jag är ju överlevare, i mig själv, som gamla bukare vet :D... och utbildad natur- och kulturvägledare... så friluftsliv, örter och annat i naturen är inget främmande för mig. Så det kommer bli ett friluftskök för brännbart, oavsett stridsberedskap eller ej. :)

Jag är ju överlevare, i mig själv... och utbildad natur- och kulturvägledare... så friluftsliv, örter och annat i naturen är inget främmande för mig. Så det kommer bli ett friluftskök för brännbart, oavsett stridsberedskap eller ej. :)
Började titta på just det köket för över ett år sedan när jag kände att det drog i mig för att komma ut mer så det är inte ren krigsberedskap även om det gjorde det mer aktuellt

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka