Is
Trådstartare
Ska prova hålla mig kort.
Jag och sambon hade presentkort på ett närliggande hotell så vi bestämde oss för att boka in det hotellet kallar romantikpaket. Totalkostnad 3400 kr för en natt- då ingick 3 rätters middag och fri entré på hotellets relax mm. 700 betalas med presentkort resten betalar jag med kort innan vistelsen.
Vi checkar in vid 17 och beslutar att bara gå på rummet och byta om innan vi startar vistelsen med middagen. Till förrätt serveras musselsoppa.
Redan innan huvudrätten känner jag att jag börjar må dåligt och strax därpå måste jag ursäkta mig och springa på toa. Jag blev jätte dålig! Vi avbryter middagen och kocken pratar med oss som genast vill ge pengarna tillbaka för middagen. Vi följer med ut till receptionen där receptionisten medelar att pengar för min middag skulle vi få tillbaka men inte för sambons middag. Jag provar säga att vi kanske skulle kunna få checka ut och boka nytt datum men detta nekades pga att jag redan betalt.
Mår Somsagt riktigt dåligt och måste tillbaka till toaletten så vi tillbringar kvällen på hotellrummet (kul för sambon som får höra allt som landar i den toaletten) Vid 10 tiden mår jag relativt bra och beslutar att åter ta kontakt med receptionen men han som jobbar säger att han inte har befogenhet att göra något för oss och att vi ska prata med receptionen på morgonen istället. Så på morgonen pratar vi med receptionen igen. Där får jag skriva i en blankett om matförgiftning men inte heller dom har rätt att besluta om pengar tillbaka eller ny vistelse. Istället ska receptionsansvarige ringa senare under dagen. Detta var i lördagsmorse. Ingen har ännu hört av sig så provade ringa idag men fick inget svar (hade inte tid att vänta nå jätte länge så får prova igen en annan dag).
Men till min fundering. Jag är skitdålig på sådant här. Jag är ju jätte besviken på att det inte blev som vi planerat. Våran kväll vart ju helt förstörd och vi kunde inte nyttja någonting av det som hotellet skulle erbjuda men jag kan ju heller inte bevisa att jag vart dålig av musselsoppan.
Hur skulle ni gjort om ni var i samma situation. Bråka med hotellet (och vad skulle ni då säga?) eller bara accepterat att vi slängde pengarna i sjön den här gången?
Jag och sambon hade presentkort på ett närliggande hotell så vi bestämde oss för att boka in det hotellet kallar romantikpaket. Totalkostnad 3400 kr för en natt- då ingick 3 rätters middag och fri entré på hotellets relax mm. 700 betalas med presentkort resten betalar jag med kort innan vistelsen.
Vi checkar in vid 17 och beslutar att bara gå på rummet och byta om innan vi startar vistelsen med middagen. Till förrätt serveras musselsoppa.
Redan innan huvudrätten känner jag att jag börjar må dåligt och strax därpå måste jag ursäkta mig och springa på toa. Jag blev jätte dålig! Vi avbryter middagen och kocken pratar med oss som genast vill ge pengarna tillbaka för middagen. Vi följer med ut till receptionen där receptionisten medelar att pengar för min middag skulle vi få tillbaka men inte för sambons middag. Jag provar säga att vi kanske skulle kunna få checka ut och boka nytt datum men detta nekades pga att jag redan betalt.
Mår Somsagt riktigt dåligt och måste tillbaka till toaletten så vi tillbringar kvällen på hotellrummet (kul för sambon som får höra allt som landar i den toaletten) Vid 10 tiden mår jag relativt bra och beslutar att åter ta kontakt med receptionen men han som jobbar säger att han inte har befogenhet att göra något för oss och att vi ska prata med receptionen på morgonen istället. Så på morgonen pratar vi med receptionen igen. Där får jag skriva i en blankett om matförgiftning men inte heller dom har rätt att besluta om pengar tillbaka eller ny vistelse. Istället ska receptionsansvarige ringa senare under dagen. Detta var i lördagsmorse. Ingen har ännu hört av sig så provade ringa idag men fick inget svar (hade inte tid att vänta nå jätte länge så får prova igen en annan dag).
Men till min fundering. Jag är skitdålig på sådant här. Jag är ju jätte besviken på att det inte blev som vi planerat. Våran kväll vart ju helt förstörd och vi kunde inte nyttja någonting av det som hotellet skulle erbjuda men jag kan ju heller inte bevisa att jag vart dålig av musselsoppan.
Hur skulle ni gjort om ni var i samma situation. Bråka med hotellet (och vad skulle ni då säga?) eller bara accepterat att vi slängde pengarna i sjön den här gången?