När har ni med unghästen som handhäst?

Amk

Trådstartare
Jag är sugen på att ta med min lilla -05:a som handhäst. Men har aldrig ridit med handhäst förut. Min ridhäst är cool och uppfostrad, men den här unga damen har lite spring i benen.

Vad tycker ni att handhästen måste kunna för att följa med?

Hon kan nu (oftast :smirk: ) stanna när jag höjer handen, trava på kommando, sakta av och backa.

Är jättetacksam för tips av alla de slag! Vill inte ha två galna hästar lösa för att jag haft för bråttom.

Sv: När har ni med unghästen som handhäst?

jag hade min 04 med som handhäst för allra första gången i lördags.. gick jättebra :)

men kan inte ge dej nåt förslag om vad du borde göra :)

Sv: När har ni med unghästen som handhäst?

Någon med bra tips, eller erfarenheter?

Liknande trådar

Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 432
Senast: caballus
·
Träning 2011:an har bott här sen han var ett år, och har tyvärr varit rejält trafikrädd hela tiden. Han är i princip inte rädd för fan själv...
2
Svar
33
· Visningar
2 293
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 085
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30