Nu kära bukefalister behöver jag er mer än någonsin
Ursäkta om jag skriver lite konstigt lr så, men jag är så ledsen så jag vet inte var jag ska ta vägen
Jag har haft min absoluta drömhäst på foder nu i ett år, och äntligen skulle hon bli min! Idag var stora dagen då vi skulle besiktiga henne. Hon skötte sig exemplariskt, allt var ua och veterinären tyckte att hon var jätte fin och trevlig.
Sen kom vi till röntgen och sex bilder togs på kotor och haser.
Veterinären kallar in mig till rummet och vill visa bilderna och säger att de har hittat grejer.. Min älskade fina häst som jag har ridit och tränat och älskat i ett år, min drömhäst som skulle bli min.. Hon har lösa benbitar i båda haserna, och en skelett förändring i leden bak, som att någon har tagit en tugga om ni kan tänka er, i själva kulan, så att det är en kant som hela tiden skaver i ledbråsket.
Jag är chockad, ledsen, och bara gråter. Jag vet inte vad jag ska göra!!!! Detta var min framtida tävlingshäst, drömmen som skulle bli sann, jag skulle träna henne och tävla, klättra i klasser och ha kul med.. Hon är den finaste hästen och jag har aldrig någonsin kännt den glädjen av att rida någon annan häst. På henne känner jag det VARJE gång!
Jag är utom mig, helt knäckt
Benbitarna behöver opereras, och blir hon bra efter det så går det inte att veta hur länge hon håller pga förändringen i leden. Vad ska jag göra?! Jag känner ju själv att jag borde lämna tillbaka henne. Men jag älskar henne verkligen, jag har ridit och har haft många hästar, men ingen har varit ens i närheten av henne.. Det är som magi när jag sitter på henne.. Fan vad ledsen jag är