Eastwick89
Trådstartare
Hej alla bukefalister! Jag behöver verkligen råd och kanske fler än jag som är eller har varit med om samma problem. Är inbiten hästtjej sen länge, skaffade min alldeles egna häst för 1,5 år sen och det var underbart. Jag älskar hästen, hon är supergo och hon trivs i vårat stall. Hon var rätt grön när jag fick henne men hon har blivit bättre, jag har sänkt mina krav otroligt mycket då hon var tagen sent. Det började med ett halvår av en jädra massa bockande och det hänger ihop med att hon hade fått göra lite som hon ville länge så jag var ju tvungen att få ner henne på jorden till att börja med. Och det har gått bra. Bockningarna är helt borta. Men ridningen funkar inte riktigt, och jag har väl egentligen insett för ett rätt bra tag sen att hon är lite för grön för mig. Jag är tuff och är ändå rätt rutinerad men denna häst har ett psyke av sten. Det känns som om vi nöter på varann. Det känns inte rätt. Mina ambitioner är nog tyvärr för höga för henne. Jag har också mer börjat känna att det skulle vara kul att komma ut o tävla lite,lr bara pay and jumps, många stallkompisar tävlar på sina stora halvblod och tränar och tyvärr, det smittar av sig! Jag har alltid sett mig som en ren hobbyryttare, men det har börjat suga i tävlingstarmen lite, lr att bara kunna åka på terrängträning med dom andra. Det ska påpekas att jag har ridit lite för tränare men hästen verkar inte tycka det är lika roligt som jag, hoppningen är inte ens att nämna för pållan då hon river små cavalettis och tycker att ridhus är allmänt blä. Har ridit ut massor för bjudning, variation etc, men det vill sig inte riktigt. Hästen är otroligt fin och har potential men jag känner att min kropp orkar inte, hon är otroligt stark och det blir ofta diskussioner när vi rider. Det känns som om det tar mer energi än ger. Samtidigt står jag på en väldigt fin anläggning med goda ridmöjligheter (som kostar därefter) och jag känner att alla pengar o slit och resor inte är riktigt värt det. Jag vill ABSOLUT INTE sluta med hästar. Står i valet o kvalet om att sälja eller rentav byta med någon som vill ha en mer skogshäst, för i skogen är hon mer på, men så fort man ställer krav på bana lr ridhus så vill hon inte. Och det känns som om det sliter mer på henne än gör gott att försöka rida henne där man känner att hon inte vill..BEHÖVER RÅD! Någon annan som vart i samma situation? Känns som om jag sviker henne nåt fruktansvärt genom att göra mig av med henne men det har börjat kännas som om jag redan har gett upp i hjärtat o tanken o hon känner det. Tacksam för alla svar!