När det blir fel

kopia

Trådstartare
När ett moment blir helt fel, vad gör ni då? (på tävling menar jag ;) )
//Kopia

Sv: När det blir fel

Det beror väl på vad det är som blir fel :confused:

Jag försöker se ut såhär -> :D och rättar så gott det går och rider sen vidare...

Smajlar lite extra mot dommaren och fortsätter rida:p

Haha, fast det beror ju på. Om det blir fel pga att hästen är lite överambitiös(Hon börjar ju lära sig programmen nu:p )så skrattar/ler jag, mest för mig själv. Det är härligt att sitta på en häst som VILL även om det blir lite fel ibland.

Blir det fel pga att jag inte har henne mellan hjälperna/hästen ofokuserad är det ju tråkigare, men då blir det ju sällan fel på endast ett moment. Svårt att le då kanske, tänker oftast "nu jävlar" försöker göra det bästa av situationen och undvika fler större missar. Ibland kan det hjälpa att bli lite laddat, när övriga programmet går skit blir ofta travökningarna fina bla:crazy: jag får avreagera mig lite genom att satsa, liksom...

Om det blir fel för att det händer nåt(min häst blev för ett tag sedan livrädd för en skylt i slutet av programmet, kostade en plac) så blir jag varken arg eller glad. Lite besviken, men ändå glad om hästen gick fint i övrigt. Försöker ställa hästen ifrån det läskiga. Det var ju varken mitt eller hästens fel, behöver bara mer rutin. Gör det bästa av situationen.

beror ju lit på hur fel det blir, senast i söndags la jag in en volt när hästen såg spöken i ena hörnet, så när något känns helt åt fanders försöker jag göra nått åt det.
Om det är ett mindre fel så försöker jag dölja det så gott det går o rida vidare.

Rieder vidare och gör nästa moment bättre!! :D :D

förra året när jag tävlade så mycket olika program (olika hästar) så började jag få för mig att få minnesförlust i programmet och helt enkelt...glömma bort vart jag skulle. pinsamt :D domaren brukade säg.."jaha...du vet inte vart du ska va?" och jag :angel: *pip..vissel* pipnej...:o och sen red jag så jädras bra jag bara kunde efteråt...:D

när det blir fel?
jag minns en gång när jag red dressyr o jag blev utesluten pg. 3 felridningar o jag blev väldigt ledsen.
hästen min var lite ung och stark.
min kompis var där då det kändes nog lite pinsamt...
men när jag grät över att det gått så dåligt tröstade hon mig!
huuura för snälla polare!

näää men alvar, någon gång går det fel.
en annan vinner du!

Jag försöker le åt det hela, och sen lämna det bakom mig och se till att rida framåt mot nästa moment för att sätta det istället. Gräma mig över det kan jag göra efteråt.

:D:D:D:D:D:):D:D:D:D Så ser jag alltid ut... Sen rider jag vidare!

beror ju på om felet är antigen en felridning eller ett misslyckat monment pga. ryttar fel eller att hästen hittar på ngt.

men försöker komma igen och rida ännu bättre.

När jag red på min B-ponny så struntade jag i det och red bara vidare, :D

Om C-ponnyn blir dum och står på bakbenen eller är dum på nått annat sätt sågör jag om momentet (Isak har fått göra som han ville för sin förra ryttare så han har stått ganska så mkt på bakbenen och så har han varit jättedum :( Förra året när vi tävlade så stog han nästan bara på bakbenen och galopperade baklänges, så då behövde han få rutin så jag gjorde om momentena där han dumma sig tills att han var snäll, eller gick framåt iallafall)..
Han har blivit snällare nu i år så vi har kvalat till nationellt och så på hans första meeting i helgen.. :) En speciell ponny med mkt i huvet kan man väl säga om honom ^^

Min häst dubbar sig genom att antingen bli "jätterädd" för ngt och skygga (och sen ta ett par bocksprång) eller ta några välvalda bocksprång iallafall, utan att skygga. Om det förstn ämnda händer så korrigerar jag det genom att sparka till honom hårt opch sen rida framåt som om ingentign har hänt, då brukar jag få ett lågt poäng men med kommentaren (otyg men bra korrigerat eller ovillig men bra korrigerat eller så). Om det andra händer så är det bara att le och hoppas på stilpoäng för kvarsittningen ;) för det är rejälasprång han tar. Sedan så rider jag på..

Jag har glömt programet en gång ;P jätte pinsamt. Extra hemskt var det efter som att det var en lagklass! Annars så brukar jag skärpa till mig extra mycket och ge järnet utav det som är kvar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stora Enso Riksmästerskap i dressyr är avgjort för allra första gången under Linköpings Fältrittklubbs tävlingar i helgen.
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja diskutera läkarstudenter som inte vill vara med på obligatoriska moment under utbildningen pga moraliska, religiösa...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 013
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar