När delar man upp juniorer, YR & seniorer för sig? (storhästryttare)

E

evelinaljungbeck

Hejhopp!

Jag undrar på vilken nivå man börjar dela upp ryttarna (i hoppning, på storhäst) efter ålder? Alltså junior, young rider & senior? Är det på nationell nivå, eller elit-nivå typ? SM delar man ju upp det, det är väl elit-nivå? :)
Eller är det någon speciell klass?

Undrar även vid vilken ålder man blir young rider & när man från det övergår till senior? :)

Tacksam för svar! :D

Sv: När delar man upp juniorer, YR & seniorer för sig? (storhästryttare)

Det är i princip enbart i mästerskap och i särskilda cuper, t.ex. ungdomsklasserna i Göteborg Horse Show, som det är uppdelat mellan åldersgrupperna.

Junior är man till 18 år, YR 16 till 21 år och därefter Senior. Alltså kan de äldre Juniorerna välja att rida YR-klasser. Då handlar det om att ha en häst som är kapabel nog.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Senast: Ceta
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 644
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka