När börjar han lyfta på benet?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare JohannaN
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 23 414
J

JohannaN

Ja, som frågan lyder. När börjar hannar lyfta på benet när dom ska kissa?
Våran vovve som är 10mån sitter oftast ner när han kissar.. Har hänt nån enstaka gång att han lyft lite på benet. När blir dom könsmogna?

Mvh

Sv: När börjar han lyfta på benet?

Min började lyfta på benet för tre veckor sen och han är 7 månader.
Tror att det är väldigt olika.

Min började lite smått när han var 9-10 månader. Det började med att han stegade upp till en buske och klev rakt in i den. :D Sedan backade han ut och ställde sig och nästan lutade sig mot den med sidan. Han visste liksom att det var något han ville göra med den där busken, frågan var bara vad. :rofl: Men han lyckades onekligen. I början lyfte han bara på benet ibland, sedan allt oftare. Nu är han 17 månader och han kan fortfarande babykissa ibland. Speciellt när matte är elak och inte låter en kissa på stolpar och så, och det inte finns något träd i närheten. ;)

Viktor började lyfta enstaka ggr vid ca 7 mån ålder, sen ökade det mer, och vid 9 mån ålder lyfte han ca 7 ggr av 10. Sen rök kulorna och nu hukar/står han 7 ggr av 10. De andra tre när han lyfter är när han markerar borta. Är han kissnödig står han borta med.

Min började lyfta på benet lite smått när han var runt 6 månader numera så varierar han, ibland lyfter han på benet och ibland står han.

Enstaka hanhundar lyfter aldrig på benet när de kissar, en hel del tikar lyfter på benet när de kissar.

min var över året innan han började lyfta på benet så det kan ta lite tid för vissa.

Ja, det är som sagt väldigt olika och alla gör det inte ens.
Elvis började när han var 5 månader medans Hubert började när han var 9 veckor! Och sen dess lyfter han på benet 9 av 10 ggr :)

Den fysiska könsmognaden är vid 7-10 månader. Då lyfter de flesta på benet, men inte alla. För vissa tar det lite längre tid :)

Min hund började när han var dryga året, men gör det allt mer sällan nu sedan han är kastrerad :D

Min saluki börja lyfte på benet redan vi 9veckor och sen dess kör han båda stilarna och han är ni 11månader.

Våran schäfer som vi hade börja lyfta på benet först vid 1års ålder.

Min började lyfta på benet mer regelbundet vid 1års ålder. därinnan kunde han lyfta men inte alltid att det kom något. Han verkad inte förstå varför benet lyfte sig:D

Nu vid 15månaders ålder kissar han ner sig själv hela tiden eftersom han har noll koll! Frambenen och magen är ständigt pissgula. Och han kan även lyfta på benet mot ett träd och kissa + skita samtidigt och han gör inget av dem bra!

Men det händer att han sitter ner också och då går allt mycket smidigare till.

Blir kastrering i slutet av månaden, weeihh:laugh:

Båda mina var väl runt 7månader när dom började lyfta. Min lille är nu 9mån och lyfter jämt.

Man blir så stolt i början när dom gör det, då börjar dom ju bli stoora :D. Så gulligt också när dom inte är helt 100 på det i början och vinglar och håller på :rofl:

Min schäferhanne har precis börjat att lyfta på benet. Men han kan fortfarande sitta ner och kissa.
Han fyller 2 år den 24 Maj - så vissa tar gott om tid på sig.:angel:

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: tanten
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: movi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Redfox
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka