Kontrast
Trådstartare
Jag är lite nyfiken på när ni började träna lydnad eller började andra kurser med era hundar, jag ska börja träna lydnad intro med min lilla 6 månaders nu. Har frågat instruktören som sa att han kan klara av det med bra resultat då han fixade valpkursen på ett bra sätt, att det inte är för tidigt. Vissa har jag mött, även instruktörer, säger att man bör vänta med träning tills dom är minst ett år. Alla säger så olika så jag blir lite förvirrad. Kanske är det olika bland olika raser? Dock säger min magkänsla att min lille bör klara det då han är väldigt lättlärd och tycker det är otroligt kul men jag blir ändå lite osäker. Vill ju göra rätt nu från början.
När började ni med era hundar vad gäller kurser? Kan man förvänta sig några direkta resultat när dom är såhär små? Är alltid lite rädd att han ska känna att han misslyckas och det vill jag inte. Vill att det ska vara positivt för honom nu när han är så liten än.
När började ni med era hundar vad gäller kurser? Kan man förvänta sig några direkta resultat när dom är såhär små? Är alltid lite rädd att han ska känna att han misslyckas och det vill jag inte. Vill att det ska vara positivt för honom nu när han är så liten än.