När börja rida igen?

A

aana

Hur snart kan man börja rida stoet igen efter fölning? hur har ni gjort?

Min är beräknad att föla i slutet på maj.
Om allt går bra o som jag har tänkt så ska dom få gå på bete under sommaren och sedan kommer jag börja rida igång stoet då dom stallas in i augusti.
då bör fölis vara runt 2-3 månader, beroende på när det föds.

Det beror ju på vad du menar att rida, Jag rider mina ston tidigt men det är ju beroende på om fölet vill gå med eller tar egna lång turer (en del springer nästan bort) Det är ju viktigt med under laget och inga långa turer i början.
I vilt tillstånd rör sig fölen mera än vad våra tama gör.

Om stoet och fölet mår bra så tycker jag att man kan börja rida så smått efter en månad.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka