När börja dra ner på kraften

Haukur

Trådstartare
När börjar ni dra ner på kraftfodret?
Mina unghäst fodras med lucern å sojaprotein (bl.a.) på vintern å ja fundera på när d kan va lämpligt å börja dra ner på sojan... d börjar ju snart titta upp lite grönt i hagarna :d

Här dröjer det ett bra tag till innan det gröna börjar att komma fram....så jag kommer inte att dra ner förrens om kanske en månad!!

Min pålle äter krafft grund, havre, betfor och linfrö så jag drar inte ner alls på sommaren. Jag rider också hela tiden. Dessutom äter han inga större mängder. Det blir lite mindre hö eftersom han inte äter upp om han får samma som på vintern.

Jag har inte räknat ut min foderstat...

M.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 302
  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Nu under de senaste veckorna har jag haft folk här som tittat hästar, bete och uppstallning. Är ju lite så när man bor på ett ställe...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 875
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar