M
Milou75
Håller på att sätta igång min kille på 13 år 176cm hög och vikt ca 713kg. Han har vilat i 2 år innan. Han är idag lite i det tunnaste laget.
Sedan i januari ger jag honom per dag:
hösilage 18kg (ts 52%,energi 5,1 mj/kg foder, smb protein 72gr/kg foder, kalcium 2,4gr/kg foder, fosfor 1,4gr/kg foder,kalium 9,9gr/kg foder, magnesium 1,0 gr/kg foder, råprotein 94gr/kg foder)
2kg hel havre
500gr lucernpellets
ett mått ( ) av Hippo avel mineraler - det var de jag hade hemma
morötter
Jag har skrittat honom 3-4 ggr/vecka sedan i början av dec och travar även lite nu.
Vill att han ska sätta muskler och bli finare i hullet samt få lite blankare päls.
När borde jag se resultat?
Har ni något tips på vad jag skall göra för att uppnå det jag vill?
OBS han har mycket energi - känns som om han bara blir piggare och piggare... = ånglok i traven!!!
Tacksam för era synpunkter!
Sedan i januari ger jag honom per dag:
hösilage 18kg (ts 52%,energi 5,1 mj/kg foder, smb protein 72gr/kg foder, kalcium 2,4gr/kg foder, fosfor 1,4gr/kg foder,kalium 9,9gr/kg foder, magnesium 1,0 gr/kg foder, råprotein 94gr/kg foder)
2kg hel havre
500gr lucernpellets
ett mått ( ) av Hippo avel mineraler - det var de jag hade hemma
morötter
Jag har skrittat honom 3-4 ggr/vecka sedan i början av dec och travar även lite nu.
Vill att han ska sätta muskler och bli finare i hullet samt få lite blankare päls.
När borde jag se resultat?
Har ni något tips på vad jag skall göra för att uppnå det jag vill?
OBS han har mycket energi - känns som om han bara blir piggare och piggare... = ånglok i traven!!!
Tacksam för era synpunkter!