När blir bagglamm könsmogna?

F

Flash

Rubriken är egentligen frågan, så jag ställer den igen;
När blir bagglamm egentligen könsmogna?

"Herren" i fråga är nu sex veckor gammal men mycket intresserad av de vuxna tackorna redan. Eftersom jag inte avlar på mina får, utan redan har en kastrerad bagge ( :eek: , inte sant :smirk: ) så vill jag inte ha mina tackor dräktiga nu heller. Ska kanske tillägga det också, att lammet är ett av mig adopterat flasklamm :angel: ...

Jag förstår att det skiljer sig en del mellan olika raser och individer, men man måste ju kunna säga ungefär, inte sant?

Tack på förhand :bow: !

Sv: När blir bagglamm könsmogna?

Mycket fortare än vad de flesta tror! Så det är nog dags flytta honom nu om du inte vill ta risken. Vissa kan vara könsmogna vid ca åtta veckor. Vid tre månader är så gott som alla baggar könsmogna.

Sv: När blir bagglamm könsmogna?

Ooooops! Och jag som tyckte jag var ute i god tid :o!
Tack för svaret!

Liknande trådar

Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 715
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vi har ju en snart tre årig frallekille (som är helt perfekt för oss). Dock har han lite problem med sig själv (äter inte, sover inte...
Svar
14
· Visningar
1 422
Senast: Nethril
·
F
Träning Jag har en liten shetlandskorsning som är sju år gammal. Trots att jag tycker mycket om honom så kan jag inte förneka att det är en...
Svar
18
· Visningar
1 875
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama