När är "strax/snart" för er?

MadicDomino

Trådstartare
Måste bara ha lite svar ifrån omvärlden! En kompis skulle komma hem till mig igår kväll. Hon skulle höra av sig när hon körade hemifrån. (Bor på en ort ca 30min härifrån!)

Vi hade inte bestämt tid. Men vi var överens att vi skulle käka middag hos mig vid 18.30-tiden.

Smsar och kollar läget vid 18.00 Då fick jag svaret : "Jag kör strax!"
Hon var här kl 20.15..... Vi delar inte riktigt samma uppfattning om snart och strax.. Man blev lite lagom trött! :meh:

Hur långt tid är strax eller snart för er? :D
För mig betyder strax eller snart typ 10-30 min. Men det kanske bara är jag. :banghead:

Sv: När är "strax/snart" för er?

Tja, min förra höbonde sa "jag kommer strax". Då gick jag ut och öppnade grind och logdörrar. Det tog elva dagar tills han kom... Men i sak håller jag med dig - "jag åker strax" betyder max 30 min.

"Jag kör strax" skulle jag tolka som att personen åker inom 5-10 minuter.

"Jag kör strax!"

I min värld kunde det betytt att jag exempelvis håller på och lägger sista handen på make up´en och kommer gå ut till bilen inom 5-10 min.

Usch så arg /besviken jag hade blivit om gästen kommer nästan två timmar efter att maten blivit klar...!

Fick din bekant någon mat ? :p

Fick din bekant någon mat ? :p
Jo tyvärr, vi skulle liksom tillaga sista delen av maten tillsammans. :meh: Köttet skulle stekas och sås fixas. Tur hade vi potatisgratäng till, det är ganska tacksamt att värma om..
Vilket resulterade att det inte blev mat förens kl 21.00. Lagom skoj när man åt sin senaste måltid vid 14.00 tiden. :rage:

Senast ändrad:

Men schysst! Fick du nån förklaring till varför hon var så sen eller en ursäkt?

....Efter lite eftertanke så insåg jag att jag inte hade kunnat låta bli att börja äta på potatisgratängen :D

Hennes sambo hade kommit hem i samma veva, så dom hade suttit och pratat och då skulle tiden tydligen sprungit iväg... Inget förlåt eller ursäkt dock..

Tyvärr är inte detta riktigt första gången. Vi har haft tillfällen när vi skulle ta en fika på stan i hennes ort. Jag har väldigt svårt med tider, jag är alltid jävligt tidig. Vi skulle mötas kl 12.00, jag var framme kl 11.30 så jag passade på att kolla lite på H&m. Kl 11.55 får jag ett sms att hon inte hinner idag.. :banghead::banghead::rage:

Funderar på att ge upp denna vänskap, den suger mer energi än vad den ger. Tråkigt nog brukar vi ha riktigt kul tillsammans. :(

Strax är typ inom 10 min.

Snart är inom en halvtimma.

Det betyder att jag desperat försöker få på ungen kläder och ta honom till bilen utan katastrofer, beroende på dag kan det ta mellan 5 min-30.
Men helst betyder det bara 10

Du behöver ju inte ge upp vänskapen, men planera inte saker för personen. Åk inte dit för att mötas om hon inte bjudit hem dig till sig precis innan, planera inga middagar eller liknande som kräver din tid och ditt engagemang och som låser upp dig till att passa henne. Jag har gjort en liknande grej med en vän, och nu fungerar det bra för att jag helt enkelt inte anpassar mig efter henne, på något sätt. Det märktes även ganska snabbt på hennes attityd att hon insåg läget och blev efter det betydligt bättre på att höra av sig i tid om ändringar/förhinder.

I övrigt håller jag med de andra, strax i ett sånt läge är definitivt inom 30 minuter.

Haha, jag började faktiskt smånafsa på ena hörnet. Höll ju typ på att dö!:nailbiting:

Bra val!
För mig hade nog det inte bara blivit "smånafs i ett hörn" , hade nog varit mätt när vännen kom.
"Nej jag är inte hungrig längre, nu tittar vi på film/gör annat istället för att laga mat" :devil:

Måste bara ha lite svar ifrån omvärlden! En kompis skulle komma hem till mig igår kväll. Hon skulle höra av sig när hon körade hemifrån. (Bor på en ort ca 30min härifrån!)

Vi hade inte bestämt tid. Men vi var överens att vi skulle käka middag hos mig vid 18.30-tiden.

Smsar och kollar läget vid 18.00 Då fick jag svaret : "Jag kör strax!"
Hon var här kl 20.15..... Vi delar inte riktigt samma uppfattning om snart och strax.. Man blev lite lagom trött! :meh:

Hur långt tid är strax eller snart för er? :D
För mig betyder strax eller snart typ 10-30 min. Men det kanske bara är jag. :banghead:
Jag hade blivit urförbannad över ett sådant respektlöst beteende.
Hon skulle skickat ett SMS eller ringt om hon blivit sinkad av någon anledning. Kl. 19 skulle jag ätit och lagt undan resterna för att äta en annan dag.
Jag hade en bekant med en tidsuppfattning som var helt upp och ner, men det visste alla, så vi brydde oss inte om att vänta på henne.

Liknande trådar

Kropp & Själ Gör en liten smygpremiär på senior, med en gnälltråd :o Jag är så trött på alltihop just nu. Jag försöker "gilla läget" som vanligt...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 982
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar