När är hästen/ponnyn klass 1?

cela

Trådstartare
Har googlat men inte hittat info om vilka poäng som gäller för att häst/ponny ska räknas som klass 1. Hoppas att ngn vet och kan förklara!

Sv: När är hästen/ponnyn klass 1?

På ponny åtminstonde med 50p-skala så är det när man uppnått minst 38p.

För ASVH-reggade hästar gäller vid 60p skala minst 45p och vid 50p skala minst 38p.

ja det hittade jag oxå. Då undrar jag om det är samma för ponny? Var med på treårstest i helgen och i resultatet står det att fyra stycken är klass 1. Dock är det betydligt fler än fyra som har minst 45 p, så jag får inte riktigt ihop det...

ponnier som har fått 47 poäng eller mer och med poängen på rätt "ställe" på treårstest har då fått en utmärkelse (ASVH häst diplom) hopp eller gång och det är bättre än klass I

Vårt 3årssto fick klass 1 o skådepenning när hon visades på premiering med 39p för en månad sen.

ponnier som har fått 47 poäng eller mer och med poängen på rätt "ställe" på treårstest har då fått en utmärkelse (ASVH häst diplom) hopp eller gång och det är bättre än klass I

där vi var med utdelades totalt 11 diplom (hopp eller gångartsutmärkelse), men det var enligt arrangören bara 4 st som var klass 1, hur går det ihop då?

var var ni någonstans? det beror på om det var gångarts- eller hoppdiplom. För hopp måste löshoppningspoängen vara minst 8-8.
Du får nog inte ha någon delpoäng under 7 heller om det ska bli diplom har jag för mig...

Munkedal. Jag har koll på när det blir diplom, det är när ponnyn räknas som klass 1 som jag funderar över :)

När ponnyn har fått 45-46 poäng eller 47 poäng eller mer men inte uppfyller övriga kriterier såsom ingen delpoäng 6 eller lägre eller inte poängen på "rätt" ställe
Så en ponny / häst kan vara klass I gångart och utmärkelse /diplom hopp eller tvärt om. Räknar man så var det fler klass I ponnier i munkedal är det det du menar??

Senast ändrad:

där vi var med utdelades totalt 11 diplom (hopp eller gångartsutmärkelse), men det var enligt arrangören bara 4 st som var klass 1, hur går det ihop då?

Det var alltså 11 st över 48 poäng = diplom
och 4 st mellan 45 och 47 poäng = Klass 1

De som får diplom är alltså bättre än klass 1.

Så en ponny / häst kan vara klass I gångart och utmärkelse /diplom hopp eller tvärt om. Räknar man så var det fler klass I ponnier i munkedal är det det du menar??

ja, lite så. tex min ponny fick gångartsdiplom och fick 47 p i hopp. så jag antar att det egentligen räknas som klass 1 i hopp då. Men då man anger att det är fyra som är klass 1 så har man bara satt klass 1 på de som uppfyller kraven poängmässigt och som INTE har hopp eller gångartsdiplom.

Liknande trådar

Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Robina
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Piaff
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka