emlem
Trådstartare
Idag tog jag en tripp med tuben, där blir man aldrig besviken på alla märkliga samtal folk har med varandra.
*2 tonårstjejer sitter och pratar i 4 kanten bakom mig*
TJEJ 1 alltså nej jag kan inte äta sushi längre, det är liksom mördad fisk
TJEJ2 Vah? nähä
TJEJ1 Jo alltså jag äter bara levande föda nu
TJEJ2 jaha som vadå?
TJEJ1 a bara iksom levande grönsaker och nötter
TJEJ2 oh shitt lever nötter
JAG* fnissar och kliver av tuben*
Resten av dagen har jag levt med lättare skavsår i hjärnan och funderingen, När är en grönsak död, egentligen?
Liv definieras ofta som något som kan reproducera sig, inta någon form av energi ( föda) och göra av med energi. Det borde ju betyda att grönsaken är död så fort man plockar den eftersom den inte kan göra något av ovannämnda. Då kanske nöten är mer levande, fast nötter man köper verkar inte speciellt levande, snarare torra och lätt impotenta.
Vad tycker ni? När är en grönsak eller nöt död?
*2 tonårstjejer sitter och pratar i 4 kanten bakom mig*
TJEJ 1 alltså nej jag kan inte äta sushi längre, det är liksom mördad fisk
TJEJ2 Vah? nähä
TJEJ1 Jo alltså jag äter bara levande föda nu
TJEJ2 jaha som vadå?
TJEJ1 a bara iksom levande grönsaker och nötter
TJEJ2 oh shitt lever nötter
JAG* fnissar och kliver av tuben*
Resten av dagen har jag levt med lättare skavsår i hjärnan och funderingen, När är en grönsak död, egentligen?
Liv definieras ofta som något som kan reproducera sig, inta någon form av energi ( föda) och göra av med energi. Det borde ju betyda att grönsaken är död så fort man plockar den eftersom den inte kan göra något av ovannämnda. Då kanske nöten är mer levande, fast nötter man köper verkar inte speciellt levande, snarare torra och lätt impotenta.
Vad tycker ni? När är en grönsak eller nöt död?
Senast ändrad: