När är det rätt att avliva?

hanny

Trådstartare
Min kanin fick för två veckor sedan varböld vid ena örat som sprack innåt, rätt långt in i örat. Hos vet öppnade utifrån, men fortsätter bara rinna innåt. Antibiotikakuren fick längas från en till två veckor pga det inte blev bättre. Trycker, tvättar, spolar flera gånger om dagen enl ordination, men han blir inte bättre... Skulle varit bra för en vecka sedan, men varar fortfarande. Det värsta av allt att nu har kaninen blivit rädd för oss, man ser paniken i ögonen, och han rycker till när man trycker. Börjar fundera på om det är bäst för honom att slippa en omgång med kniv i örat hos vet och sedan bli plågade av husse och matte hemma och somna in i stället...Han börjar också bli till åren, fast det inte märks på honom. Vad hade ni gjort? Jag vill bara hans bästa :cry:

hanny

Sv: När är det rätt att avliva?

Det är jättesvårt att svara på vad andra borde göra med sina djur...Men jag tycker som du vet svaret själv, när du säger att man ser paniken i hans ögon. Och om han har så ont, inget djur ska lida i onödan....

Den sista tiden ska vara en bra tid, ge han mycket uppmärksamhet och godsaker - men dra inte ut på det för länge!

Mitt råd är att ta bort honom, men det är ju upp till er. Lycka till med honom!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 917
Senast: liiinnea
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 065
Senast: Icfafn
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 943
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama