När är det dags?

Constance

Trådstartare
Vår ena katt är dräktig med kattungar...hoppas jag, annars är det en valross som har flyttat in i hennes mage:p

Men jag funderar på när det är dags. Vad kan jag kolla efter för tecken på att det är nära? :)

Hon är tjock (nähä :angel: ), tuttarna har växt och det känns som att det har blivit "mjölktuttar" eller vad jag nu ska kalla det. Det är som "påsar" runt spenarna.

Jag tror hon löpte v 13, för då vaknade jag flera gånger under två-tre nätter av att en katt (det lät som just den här kissen) skrek, jamade och fräste utomhus. Hunden for ner för trappan och skulle ut och skydda "sin" katt.
Och nu är det v. 22...

Sv: När är det dags?

Det låter ju som om det kunde vara när som helst. Amora fick t ingen mjölk eller "kuddar" runt spenarna innan hon födde utan fick det först efteråt. Dock är det vanligt att de får det innan och kan de få det några dagar innan förlossningen, men det borde inte vara alltför lång tid kvar.

Markera hennes andra löpdag i vecka 13.
Räkna sedan framåt 65 dagar, så får du ungefärlig tid.

Om jag räknar från fredagen v.12 när sambon åkte iväg på skotersemester, och det var några nätter mellan 20/3 och 27/3 som jag hörde henne på nätterna. Om jag då räknar 65 dagar från det så borde det vara mellan dag 61-68 nu :idea: ?

Då är det dags kolla så du har allt hemma inför förlossningen, och nu ska du heller inte lämna henne ensam. Sätt klockan på ringning någon gång under nätterna. Se till att hon inte kan gå ut nu förrän tidigast när ungarna börjat äta vanlig mat.

Då är det dags kolla så du har allt hemma inför förlossningen, och nu ska du heller inte lämna henne ensam. Sätt klockan på ringning någon gång under nätterna. Se till att hon inte kan gå ut nu förrän tidigast när ungarna börjat äta vanlig mat.

Bra råd!

TS: Det du kan behöva vid förlossningen är bland annat en digital våg, slemsug, isärrivna lakan eller liknande för att torka bebisar om det behövs, mjölkersättning och utrustning för att stödmata.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 692
Senast: mackan
·
Övr. Katt Hejhej! Det här är första gången vi ska få en kull kattungar och jag är verkligen ett nervvrak nu det börjar dra ihop sig. Det kändes...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 471
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 951
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar