När ändra foderstat?

Lejonelle

Trådstartare
När i dräktigheten börjar man ge fodergiva och mineraltillskott beräknat på behovet för dräktiga ston? Tidigt i dräktigheten behövs väl inte någon ökad giva?
mvh
Lejonelle

Sv: När ändra foderstat?

I 8 mån bör man öka på givan :smirk:

Snor lite utrymme i din tråd, vad gäller beträffande mineraler o vitaminer ? Behöver de någon ökad tillförsel av detta tidigare ? Vilka typer av mineraler och vitaminer är viktiga, kalcium, fosfor, magnesium och selen vet jag men är det några övriga som man bör ha koll på (även då av vitaminerna) ?
Fyller upp alla mina kvoter på ovanstående bara genom normala foderstaten utan att ge ett tillskott av mineralblandningar, undrar därför om det är någon annan de har behov av som man bör tillsätta finns ju mängder av fler mineraler och de har man ju tyvärr inte koll på av analysen.

Bra frågor gylle, hoppas du får bra svar som vi båda har glädje av
Lejonelle

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar