N
neferra
har en kastrerad hankatt, cornish rex, ca 6 år, en riktig "fegis". bott ensam största delen av livet, men även bott med min mammas äldre honkatt och även min systers yngre honkatt periodvis. han har till största delen varit innekatt (självvalt). det har gått jättebra med den äldre katten, men den yngre (iofs mkt "jobbig" katt) har det aldrig gått 100 ihop med.
har nu lånat hem en 12 veckors kattunge "på prov" som sällskap till honom och hittills (ca 12 timmar, sen igår kväll) har det väl inte direkt gått bra..? min katt gapar och skriker, fräser och gömmer sig, detta beteende känner jag igen från när han träffat andra katter oxå, speciellt när han träffade syrrans kattunge första gången.
vad tror ni? kommer detta lugna sig? hur länge brukar det ta? hur gör ni när ni introducerar nya katter för varandra?
..han sitter och trycker under sängen nu och lillskiten hoppar rundor och leker
har nu lånat hem en 12 veckors kattunge "på prov" som sällskap till honom och hittills (ca 12 timmar, sen igår kväll) har det väl inte direkt gått bra..? min katt gapar och skriker, fräser och gömmer sig, detta beteende känner jag igen från när han träffat andra katter oxå, speciellt när han träffade syrrans kattunge första gången.
vad tror ni? kommer detta lugna sig? hur länge brukar det ta? hur gör ni när ni introducerar nya katter för varandra?
..han sitter och trycker under sängen nu och lillskiten hoppar rundor och leker