Nån som provat...

Vica

Trådstartare
..en spray vid namn Feliway? Det ska tydligen fungera lite lugnande på katter som tex inte gillar att åka bil, mm.

Saken är den att vi ska åka till Gbg, katten och jag, och sist var han jättestressad (då var det endast en två mil lång resa) och helt slut när vi kom hem. Jag frågade en veterinär och hon rekommenderade denna sprayen men han verkar inte nå vidare lugn när jag provat att spraya på halsbandet..

Nån som vet lite mer om detta eller har andra tips att ge?

Sv: Nån som provat...

Min ena katt hatar att åka bil, jag brukar spraya en lätt dusch med Feliway i buren innan men jag kan inte säga att jag märker nån skillnad.

Samma här. Har sprejat i min katts bur precis innan vi ska iväg... men han jamar och stressar lika mycket iallafall...
Däremot skaffade jag en feliwayadapter när jag skulle introducera min nya katt med min gamla katt förra året och då fungerade det bra...
Men på vanlig spray har jag faktiskt inte märkt nån skillnad... men det kanske beror på hur mycket man sprejar... några pumpningar extra så kanske det fungerar bättre...

Nja, pumpa inte mer än förpackningen säger, jag gjorde det av misstag och kattstackarn mådde pyton.

Jag har också adapter och den verkar funka, när katterna börjar slåss lite för mycket brukar det vara dags att byta.

Men sprayen kunde nog ha kvittat, iaf mot transportångest.

Jag får ingen effekt av sprayen men adaptern hemma är guld värd. :love:

(Hormonell hane... Säger väl allt ;) )

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 864
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 279
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst