Nån som provat så frön från carambola?

Rosett

Trådstartare
Fick fem frön från en carambola. Hittade lite info på nätet, man skulle tvätta dem och sen lägga i blöt i 12 timmar så det har jag gjort nu. Tänkte så dem i kväll/i morgon.

Nån som gjort det och har lite tips?

Råkade glömma bort dem så de låg i blöt till idag men nu har jag sått dem. Tror inte de kommer att gro.

Nu har ett fjärde frö börjat växa. 😱 Funderar på om jag ska sätta dem i egna krukor, läste att rötterna kan växa in i varandra.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar