Nån som kan kinesiska?

De kan ha ordentliga dokument utan att för den delen vara odlade.

Händer regelbundet med djur i den här regionen.
Inte alls förvånad. Där det finns pengar att tjäna verkar det alltid finnas människor som gör allt för att få mer.

Åh, jag har inte kunnat låta bli att googla på de söta myrkottarna..! :crazy::cry:

Just när det gäller orkidéer är CITES lite lurigt - det görs undantag för vissa produkter av odlade arter (bl.a. vanilj) och snittblommor. Dendrobium är ju också släktet med fjärilsorkidéerna (populära krukväxter) å andra sidan har någon art i släktet högsta skyddsklass. Skulle någon vilja ha torkade "repstumpar" skulle mitt råd vara att ringa Jordbruksverket
En enkel googling räcker. De är i princip utrotade i det vilda. Vilket iofs borde betyda att de flesta i handeln är odlade, men jag ändå tycker inte den handeln känns ok att gynna.

En enkel googling räcker. De är i princip utrotade i det vilda. Vilket iofs borde betyda att de flesta i handeln är odlade, men jag ändå tycker inte den handeln känns ok att gynna.
Jag tror att du resonerar sunt - den tillåtna handeln används alltför ofta för att "tvätta" exemplar. Och så är det svårt att få folk att förstå att något som förekommer i handeln kan behöva skydd.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Höjda elpriser
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka